שלמה אליהו תוקף את דירקטוריון בנק לאומי: "החלטתו בלתי חוקית"

עתר נגד החלטת דירקטוריון בנק לאומי לדחות את האסיפה הכללית שיועדה ל-11 במארס ■ "החלטת הדירקטוריון משקפת בלבול ומבוכה במקרה הטוב או נובעת מטעמים אחרים השמורים עם הדירקטוריון במקרה הפחות טוב"

שלמה אליהו נגד דירקטוריון בנק לאומי - מערכה שנייה. לאחר שאיים אליהו לפנות לבית המשפט כנגד ההחלטה של דירקטוריון בנק לאומי לדחות את האסיפה הכללית הנוגעת למינוי היו"ר הבא של הבנק, היום (ד') מימש אליהו את האיום ועתר לבית המשפט נגד ההחלטה, תוך שהוא תוקף בחריפות את הדירקטוריון.

אליהו, המיוצג על-ידי עוה"ד שירי שחם, ברק טל ויובל שלהבת ממשרד יגאל ארנון, טוען בבקשה שהוגשה לבית המשפט, כי "העובדות אינן שנויות בעיקרן במחלוקת ועניינו של הליך זה בסוגיה משפטית ממוקדת ומצומצמת". הוא דורש לקיים דיון מהיר בסוגיה, עוד לפני המועד המיועד לאסיפה הכללית - ה-11 במארס.

פנייתו של אליהו לבית המשפט מעידה על נחישותו במינוי קליין ליו"ר הבא, אחרי פרישתו של איתן רף במאי. אליהו, מייסד קבוצת הביטוח הקרויה על שמו אשר מחזיק ב-9.6% ממניות לאומי, הציע בינואר לכנס אסיפה כללית והצהיר כי יתמוך בקליין לתפקיד היו"ר. החוק מחייב לקיים את אסיפת הדירקטוריון תוך 35 יום, כלומר עד ה-11 במארס, אולם לאחרונה החליט הדירקטוריון לדחות את האסיפה.

"החלטת הדירקטוריון חסרת סמכות והיא בלתי חוקית", טוען אליהו בבקשה שהגיש לבית המשפט היום. "היא פוגעת בזכות קוגנטית הקנויה למבקשות על פי חוק החברות; החלטת הדירקטוריון איננה חוקית ונפעל לשם קיום האסיפה במועדה". בהמשך הבקשה טוען אליהו כי החלטת הדירקטוריון מהווה "פגיעה חמורה" בבעלי המניות של הבנק ואף מצרף שחקן חיזוק בדמות רשות ני"ע: "הרשות לניירות ערך לא הורתה - ואפילו לא המליצה - על ביטול האסיפה המיוחדת".

אליהו ממשיך לתקוף את דירקטוריון לאומי ועוקץ בהערת שוליים את התנהלות דירקטוריון לאומי: "התנהלותו של דירקטוריון הבנק בכל הנוגע לאסיפה זו משקפת בלבול ומבוכה בקבלת החלטות ובייעוץ המשפטי במקרה הטוב, או נובעת מטעמים אחרים השמורים עם הדירקטוריון במקרה הפחות טוב".