ביהמ"ש הרשיע את אתר האינטרנט "בסט פור יו" בהטעיית צרכנים

ביהמ"ש המחוזי מרכז הרשיע גם את חברת קוויקנט ואת המנהל אושיר מאיוסט בהטעיה בנסיבות מחמירות בעסקאות מכר מרחוק, באי-אספקת המוצרים ובאי-השבת כספם של הלקוחות

בית המשפט המחוזי מחוז מרכז הרשיע בערעור את אתר האינטרנט "בסט פור יו", חברת "קוויקנט" ואת המנהל אושיר מאיוסט - בהטעיית צרכנים בנסיבות מחמירות בעסקאות "מכר מרחוק".

על מאיוסט נגזרו 3 חודשי מאסר לרצוי בעבודות שרות, 6 חודשי מאסר על תנאי, קנס של 40,000 שקל והתחייבות של 150,000 שקל בגין הטעיית צרכנים בנסיבות מחמירות באי-אספקת המוצרים ובאי-השבת כספם.

נגד הנאשמים הוגש כתב אישום בבית המשפט השלום בראשון לציון, בו הואשמו בהטעיה בנסיבות מחמירות באי-אספקת מסמך מפורט לצרכן, באי-ביטול עסקה ואי-החזקת מלאי סביר של טובין.

בית משפט השלום בראשון לציון הרשיע את הנאשמים בעבירות שיוחסו להם, גזר על כל אחד מן החברות קנס של 10,000 שקל והתחייבות בסך 200,000 שקל, ואילו על הנאשם המנהל נגזרו 5 חודשי מאסר בפועל, 6 חודשי מאסר על תנאי, קנס של 60,000 שקל והתחייבות על סך 200,000 שקל.

בית המשפט המחוזי אליו ערערו הנאשמים, דחה את הערעור ברובו וקבע שאף כי אתר אינטרנט בהיותו עוסק במכר מרחוק ובהיותו חנות וירטואלית, אינו מחוייב בהחזקת מלאי במהלך עסקים רגיל, אך על אף זאת, על פי החובה הקיימת בחוק - "על העוסק לגלות לצרכנים מהי כמות הטובין שבמלאי גם כאשר מדובר בעסקה מרחוק שבה הוא לא חייב להחזיק במלאי", ולפיכך קבע בית המשפט כי העוסק יכול בהחלט לומר שהכמות שנמצאת בידו היא אפס - אין בידו מלאי כלל ושהוא לא חייב להחזיק במלאי. החשוב הוא כי יגלה את המצב לצרכן לאישורו, באותם המקרים כאשר גילוי כמות המלאי היא חיונית.

לדברי עו"ד טלי קינן, התובעת מטעם משרד התמ"ת, בהיעדר כל גילוי של הסתייגות מצד בעל העסק לגבי המלאי הקיים אצלו - הצרכן רשאי להניח שבידי בעל העסק או בשליטתו יהיה מלאי קיים וזמין, שיאפשר לו לספק את המוצר או השירות במועד המובטח.