עוד קריסה בהיי-טק: ביהמ"ש הוציא צו הקפאת הליכים לנפקון; 225 עובדים בסכנה

צו הקפאת ההליכים הוצא עד ל-25 במארס, לאחר שהחברה צברה חובות בסך כולל של כ-62 מיליון שקל

בית המשפט המחוזי בתל אביב נענה אתמול (ג') לבקשתה של קבוצת "נפקון", והוציא צו הקפאת הליכים לחברה עד ה-25 במארס, זאת לאחר שצברה חובות בסך כולל של כ-62 מיליון שקל. לבקשה הצטרפו גם עובדי החברה, וכן הנושים המובטחים הבנקים לאומי והפועלים.

נפקון עוסקת בתחום החומרה, והיא משמשת קבלן משנה מרכזי לחברות רבות במשק, בין היתר לתעשיות הביטחוניות. החברה מעסיקה כ-145 עובדים במפעליה ביבנה ובשדרות, לצד כ-80 עובדים נוספים בחברות בנות, העוסקים בייצור טכנולוגיות משלימות. עו"ד ליזה חדש, המייצגת את העובדים לצד עו"ד תומר דוד, מסרה ל"גלובס" כי רבים מעובדי החברה ותיקים, ולכן העדיפו הקפאת הליכים על פני פירוק, בניסיון להציל את מקום פרנסתם. מדובר בעובדים המועסקים במגוון תפקידים, מאנשי ייצור ולוגיסטיקה, ועד מהנדסים.

מן הבקשה שהוגשה לבית המשפט עולה כי החברה הייתה רווחית, אולם המשבר הכלכלי שפקד את המשק המקומי ואת העולם, הביא לצניחה של 48% בהיקף המכירות. ואולם, ניצנים חיוביים הופיעו לקראת סוף 2009, בין היתר בשל השתתפות החברה במכרזים שונים בתחום הביטחון. כך למשל, בעוד המכירות של החברה עמדו בפברואר 2009 על סך של 0.5 מיליון דולר, הרי שבפברואר הנוכחי המכירות הניבו 1.2 מיליון דולר.

בחברה, שנמצאת בבעלות שמעון כהן ויהודה שמח, מאמינים אפוא כי הם נמצאים במסלול חיובי, אולם לאור החובות הרבים לא נותרה להם ברירה אלא ללכת למסלול של הקפאת הליכים. למסקנה הזו הם הגיעו בעיקר בסוף השבוע האחרון, לאחר שצ'קים רבים שמסרה לספקים חזרו, בעקבות פריצה של מסגרת האשראי שהעניקו לחברה הבנקים.

מן הבקשה עולה כי בתקופה האחרונה התקבלו מספר הצעות להכנסת משקיע לחברה, אולם המגעים טרם הבשילו. בחברה מקווים כי פרק הזמן שהעניק השופט להצלת החברה, יספיק כדי להכניס משקיע ולהעמיד את החברה בחזרה על הרגליים.