מכירות טלוויזיות עם מסך שטוח עלו ב-34% ב-2009

היקף המכירות של מכשירי טלוויזיה בעולם גדל ב-2% ב-2009 לעומת 2008, והסתכם ב-211 מיליון יחידות ■ מבין היצרניות המובילות, סמסונג גרפה ברבעון הרביעי 23.6% מסך ההכנסות של שוק הטלוויזיות הגלובלי

היקף המכירות של מכשירי טלוויזיה בעולם גדל ב-2% ב-2009 לעומת 2008, והסתכם ב-211 מיליון יחידות. מכירות מכשירי טלוויזיה בעלי מסך שטוח מדגמי LCD ודומיו עלו בשיעור של 34% ב-2009 לעומת שנה קודמת. כך עולה מנתונים שפרסמה חברת מחקרי השוק DisplayResearch מקבוצת NPD.

ברבעון האחרון של 2009 עלו מכירות מכשירי הטלוויזיה בעולם ב-17% לעומת הרבעון המקביל ב-2008. מכירות מכשירי ה-LCD זינקו ב-50% בין אוקטובר לדצמבר 2009. טלוויזיות מסוג LED היוו 4% מכלל היחידות שנמכרו ברבעון הרביעי של 2009, אך היו אחראיות על כ-11% מסך ההכנסות בתקופה האמורה.

"הנתונים שאספנו טובים מהצפי ומצביעים על כך שהצרכנים עדיין מגלים רצון לרכוש טלוויזיות שטוחות", אמר פול גניון, בכיר ב-Display Research. לדברי גניון, "בגלל המשבר ראינו מגמה של ויתור על מאפיינים דוגמת גודל מסך ויישומים מיוחדים. נראה שמרבית הצרכנים העדיפו לשדרג את מכשירי הטלוויזיה המשניים שהם מחזיקים, ולדחות את הקניה של מסכי טלוויזיה גדולים לחדר המגורים".

סמסונג, LG וסוני בראש

מבין היצרניות המובילות את שוק הטלוויזיות, סמסונג הגיעה להישג יוצא דופן, כאשר במהלך הרבעון הרביעי גרפה 23.6% מסך ההכנסות של שוק הטלוויזיות הגלובלי. סמסונג היא יצרנית הטלוויזיות המובילה בעולם זה שלוש שנים ברציפות, הן בהיקף המכירות והן מבחינת הכנסות. ב-2009 כולה גרפה החברה הקוריאנית 22.6% מסך ההכנסות ממכירות טלוויזיות בעולם.

במקום השני בנתח ההכנסות ב-2009 עמדה LGE, גם היא חברה קוריאנית, שרשמה את שיעור הצמיחה המשמעותי ביותר מבין חמש יצרניות הטלוויזיות המובילות. הנתון קשור ככל הנראה לקמפיין השיווק האגרסיבי בו פתחה LGE במהלך השנה שעברה. הכנסות החברה ממכירות מכשירי טלוויזיה אשתקד עלו ב-2% והגיעו ל-13.2% מסך ההכנסות בשוק. ברבעון הרביעי של השנה עמד נתחה של LGE בהכנסות על 13%.

סוני היפנית היא היצרנית השלישית בדירוג ההכנסות ממכירות מכשירי טלוויזיה. ברבעון הרביעי של 2009 הצליחה סוני להגדיל את נתח השוק שלה ל-11.5% מסך ההכנסות הכללי, לעומת 9.9% שרשמה ברבעון השלישי. העלייה החדה נרשמה בעיקר הודות למכירות חזקות בתקופת החגים, מאפיין מסורתי של החברה הוותיקה. סוני היא החברה שרשמה את העלייה החדה ביותר בהיקף המכירות ברבעונים עוקבים מבין חמש היצרניות המובילות. עם זאת, הכנסותיה של סוני ממכירות מכשירי טלוויזיה ירדו בכמעט 2% במהלך 2009 בהשוואה ל-2008 והגיעו ל-11.5% בלבד מסך ההכנסות בשוק זה. מדובר בנתח השוק הקטן ביותר שרשמה סוני בתחום מאז 2005, אז איבדה את הבכורה בהיקף מכירות מכשירי הטלוויזיה בעולם.