מבקר המדינה לא יכלול את פרשת הטוקבקים בדו"ח על חברת החשמל

זאת למרות שהפרשה נכללה בטיוטה שהמבקר העביר בנובמבר לחברה לצורך תגובתה ■ עם זאת, נודע כי הדו"ח על חברת החשמל יהיה רחב היקף ויתייחס לנושאים שונים בחברה

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, לא יכלול את פרשת הטוקבקים בדו"ח שהוא צפוי לפרסם על חברת החשמל. זאת, למרות שהפרשה נכללה בטיוטה שהעביר בנובמבר המבקר לחברה לצורך תגובתה. עם זאת, נודע כי הדו"ח על החברה יהיה גדול בהיקפו ויתייחס לנושאים שונים בחברה.

לפי הממצאים שהופיעו בטיוטת הדו"ח, הזמין דובר חברת החשמל, דדי גולן, שירותי ייעוץ בנושא תקשורת פיננסית ממשרד נגה-גוב-קרטין. הזמנת העבודה כללה מתן שירותי ייעוץ תקשורתי שוטף להנהלת חברת החשמל, כאשר בפועל המשרד העניק שירותי כתיבת טוקבקים לכתבות באינטרנט.

בדיון שהתקיים בזמנו בכנסת, הכחיש מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, כי משרד נגה-גוב- קרטין היה קשור לטוקבקים, שכללו הערות פוגעניות על אישי ציבור. נודע, כי בהמשך נערכה בדיקת פוליגרף ולא נמצא כי מי מהגורמים הנוגעים בדבר אינו דובר אמת. ממשרד המבקר נמסר: "כבר לפני מספר חודשים הוחלט כי אין סיבה להמשיך ולבדוק את הנושא".

לסקר אמר בזמנו למבקר, כי ההחלטה להתקשר עם משרד נגה-גוב-קרטין התקבלה על רקע מהלכים שמקדמים הדירקטוריון וההנהלה לשינויים מבנים מהותיים והתייעלות בחברה, ולצורך התגוננות - לאור העובדה שהדירקטוריון וההנהלה היו יעד להתקפות מאסיביות, לרבות התקפות אישיות ופוגעניות.

לסקר אמר אז כי החברה הגדירה למשרד נגה-גוב-קרטין את מטרת השירות והבהירה לאנשיו כי יש להשתמש במסרים עניינים וחיוביים בנוגע לחברת החשמל, שיאזנו את התמונה התקשורתית. לדבריו, לא ניתנו הנחיות או הוראות לתקוף או להשמיץ גורם כלשהו, ודאי לא גורם מרשויות המדינה.