נתניהו נכנע: הורה לתכנן מיד את הרכבות לאילת וקריית-שמונה

זאת פחות מיממה לאחר שתוכנית התחבורה "מחבר ישראל" אושרה בממשלה ללא קווי הרכבת לקריית-שמונה ואילת, לאחר שבמשרד האוצר ביקרו את נתניהו ואת יועצו הכלכלי אורי יוגב על התקציב המנופח

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה למנכ"ל משרדו אייל גבאי להכין תוכנית לתקצוב קווי הרכבת לאילת וקרית שמונה - אפילו לא יממה לאחר שהממשלה אישרה את תוכנית התחבורה "מחבר ישראל".

כזכור, ביום ב' הציג נתניהו את תוכנית התחבורה המצומצמת שלו לסלילת פסי רכבת שיחברו את הפריפריה למרכז הארץ. בתוכנית הושמט נושא פיתוח הרכבות לקרית שמונה ואילת לאחר שבמשרד האוצר ביקרו את נתניהו ואת יועצו הכלכלי אורי יוגב על התקציב המנופח של תוכנית "מחבר ישראל".

נתניהו עצמו הבטיח שקווי הרכבת לאילת וקרית שמונה לא בוטלו אלא רק נדחו לאחר תום השלב הראשון של התוכנית, קרי בשנת 2020. אולם היום הנחה נתניהו את גבאי, בשיתוף עם שר התחבורה ישראל כץ, בהליכי תכנון של הקווים הללו - כבר בשבועות הקרובים, כולל מציאת התקציב הדרוש.

"תקצבנו מאות מיליוני שקלים לתכנון קווי הרכבות לאילת וקרית שמונה", אמר אתמול נתניהו עם אישור תוכנית "מחבר ישראל" בממשלה, והבטיח לדון בתקציב בביצוע ותקצוב 2 המסילות הללו בהמשך.

לדברי גורמים במשרד ראש הממשלה, לא מדובר בהתקפלות או זיגזוג של נתניהו, שכן הוא מעולם לא נסוג מכוונתו לתכנן את קווי הרכבת לאילת וקרית שמונה.