מחלוקת בין משרד התקשורת לאוצר סביב פיצול חוק השידורים

באוצר נחושים שלא להמשיך לעמוד מאחורי החוק - לאור החלטת ועדת הכלכלה לפצלו לשני חלקים ולקדם לפי שעה רק חוק שיעסוק במעבר הטלוויזיה המסחרית מזיכיונות לרישיונות

חילוקי דעות בין משרד התקשורת למשרד האוצר, סביב פיצול חוק השידורים. ל"גלובס" נודע, כי לאחר דברים שנשא שר התקשורת, משה כחלון, בערב הפרידה ממועצת הרשות השנייה היוצאת שנתפסו כתמיכה בפיצול, פנו גורמים באוצר ללשכתו וביקשו הבהרה. על-פי גורמים באוצר, אנשי משרד התקשורת דווקא לא התרשמו כי השר מתנגד לפיצול.

במשרד האוצר נחושים שלא להמשיך ולעמוד מאחורי החוק לאור החלטת ועדת הכלכלה לפצלו לשניים, ולקדם לפי שעה רק חוק שיעסוק במעבר הטלוויזיה המסחרית מזיכיונות לרישיונות. למרות זאת הביע השר כחלון מורת רוח באשר למשיכת החוק ואמר כי שוק התקשורת חייב רפורמה משמעותית אשר מרכזה הוא "מעבר לרישיונות". כחלון אף אמר, כי בתחילת השבוע הבא יישב בנושא עם אנשי האוצר.

השבוע החליטה ועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ אופיר אקוניס לפצל מחוק השידורים שניסח האוצר את הפרסום בכבלים ובלוויין ואת חבילת הבסיס הצרה. זאת לאור התנגדות של מרבית שוק התקשורת לשני סעיפים אלו.

"רגולציה קפדנית יותר בטלוויזיה"

בערב הפרידה ממועצת הרשות בראשותה, הביעה גם נורית דאבוש תמיכה בפיצול חוק השידורים והדגישה את חשיבות המעבר לשיטת הרישיונות. "המעבר לרישיונות אינו פוגע ברגולציה ואף יהפוך את הרגולציה לקפדנית יותר", אמרה דאבוש.

לדבריה, "בשנים הקרובות חשוב כי זכייני הטלוויזיה יפעלו מתוקף רישיון ולא מתוקף זכיין, דבר שעשוי להעניק להם אופק כלכלי לחזק את כללי העמידה במחויבויות התוכן, ובעיקר יאפשר לזכיינים חדשים בטווח הרחוק יותר להיכנס לזירה, דבר שיחזק את גיוון הפלורליזם והדמוקרטיה הישראלית".

עוד הוסיפה כי "חשוב וראוי כבר עתה לקראת המעבר לרישיונות כי מדינת ישראל תוותר על כספי התמלוגים המשולמים על-ידי הזכיינים, אין פה ויתור כי אם צדק היסטורי מחד ומאידך הפנייה של המשאבים הכלכליים של הזכיינים ליצירה הישראלית המקורית ולקולנוע".