חנות iTunes של אפל מכרה 10 מיליארד שירים ב-7 שנותיה

אפל תעניק לאדם שהוריד את השיר ה-10 מיליארד שובר בסך 10,000 דולר לרכישות בחנות; הזוכה יוכרז בשבוע הבא ■ מהם 25 השירים שזכו למספר הרב ביותר של הורדות מאז פתיחת החנות ב-2003?

חנות המוזיקה המקוונת של אפל, iTunes, הגיעה היום (ה') ליעד של 10 מיליארד הורדות. אפל תעניק לאדם שהוריד את השיר ה-10 מיליארד שובר בסך 10,000 דולר לרכישות בחנות. הזוכה יוכרז בשבוע הבא.

לרגל היעד שאליו הגיעה החנות המקוונת, ששינתה בשנים האחרונות את אופן צריכת המוזיקה בעולם, פרסמה אפל את רשימת 25 השירים שזכו למספר הרב ביותר של הורדות מאז פתיחת החנות ב-2003. השיר הפופולרי ביותר היה I Gotta Feeling של להקת Black Eyed Peas, שתופסת גם את המקום השלישי עם השיר Boom Boom Pow. במקום השני נמצא השיר של ליידי גאגא Poker Face. לזמרת 3 שירים ברשימת 25 השירים המורדים ביותר באתר.

כל 25 השירים ברשימה, פרט לאחד, שוחררו ב-5 השנים האחרונות. השיר Don't Stop Believin' של להקת Journey זכה לפופולריות מחודשת לאחר שהושמע בסדרת הטלוויזיה האמריקנית Glee.

אפל השיקה את שירות iTunes ב-2001 כשירות שמאפשר למשתמשים לארגן את אוסף המוזיקה שלהם במחשב או ב-iPod. ב-2003 הושקה חנות המוזיקה המקוונת, שאפשרה למשתמשים לרכוש ולהוריד שירים מספרייה שהכילה יותר מ-200 אלף שירים.

למרות שאפל נחשבת למי שחוללה את מהפכת המוזיקה הדיגיטלית באמצעות אייפוד ו-iTunes, נשמעו ביקורות נגד מבנה התמחור הנמוך שלה והאופן שבו היא מאפשרת לאנשים להוריד שירים בודדים ולא לרכוש את האלבום כולו, ולא כל האמנים השתכנעו מספיק כדי להפוך את המוזיקה שלהם לזמינה להורדה דיגיטלית.

אפל מסרה אתמול כי "iTunes שינתה את האופן שבו אנשים רוכשים מוזיקה, והודות לה שירים ואלבומים הפכו זמינים להורדות ביום ובלילה. לאחר 7 שנים, אנו חוגגים את אבן הדרך הגדולה ביותר שלנו במוזיקה עד כה - 10 מיליארד הורדות של שירים". להערכת אנליסטים, ברבעון האחרון של 2009 גרפה חנות המוזיקה iTunes הכנסות בהיקף של 520 מיליון דולר.