חשד: יאיר רבינוביץ תפר מכרז לרכישת סניף המשביר בטבריה

נציב מס הכנסה לשעבר ושותפיו דורון שגיב ויעקב בר נחקרו בחשד שתיאמו עם גורם נוסף את זכייתו במכרז, שהיתה אמורה לעבור אליהם תמורת 250 אלף שקל ■ רשות ההגבלים: "נבדק חשד להפרת חוק"

איש העסקים ונציב מס הכנסה לשעבר, יאיר רבינוביץ; שותפו, דורון שגיב; ושותפם לשעבר, יעקב בר, נחקרו השבוע במחלקת החקירות של רשות ההגבלים העסקיים בחשד לתיאום מכרז לרכישת נכס נדל"ן - כך נודע ל"גלובס".

ל"גלובס" נודע כי השלושה נחקרו בחשד שתיאמו מכרז לרכישת המשביר לצרכן בטבריה. על-פי החשד, הם חברו למציע אחר באותו מכרז וסיכמו איתו את הצעתו ואת זכייתו הפיקטיבית במכרז. לפי ההסכם בין הצדדים, הזוכה היה אמור להעביר את הזכייה אליהם תמורת סכום של כ-250 אלף שקל. כמו כן נודע כי קבוצת רבינוביץ-שגיב שילמה לזוכה סכום זה, כאשר על החשבונית נכתב כי הכסף שולם בעבור "ויתור על עסקת המשביר טבריה".

בר היה שותפם של רבינוביץ ושגיב בעסקאות נדל"ן שונות, אך כיום כבר לא קיימים ביניהם יחסי שותפות. עוד נודע כי שלשום (ג') נחקרו השלושה במחלקת החקירות של רשות ההגבלים העסקיים, בראשות חיים ארביב, עד שעות הערב המאוחרות.

מרשות ההגבלים העסקיים נמסר בתגובה: "הרשות בודקת חשדות של הפרת חוק הגבלים עסקיים".

מחיר לא הגיוני

רבינוביץ בתגובה אישר את דבר חקירתו ברשות. לדבריו, הוא מנוע מלהתייחס לגופו של עניין בשל חשש לשיבוש חקירה, ויכול לומר רק כי "באותו מכרז השתתפו כמה מציעים, ולא רק אותם גופים, וכן המחיר טיפס לרמות לא הגיוניות".

בנוסף אמר רבינוביץ כי החקירה היא פרי תלונה של אפרים שורקה, המצוי עמם בסכסוך עסקי ממושך, וכבר הבטיח להם בעבר כי לא יניח להם. "אחרי שהוא כבר הביא להתפטרותו של מאיר שמגר מתפקידו כבורר, יצא נגדו בכל מיני האשמות במסגרת המלחמה שלו בנו, והיות שהוא לא מצליח עם ההשמצות שלו בשום רשות, הוא מנסה להפעיל כל מי שרק אפשר, אז הוא התלונן גם לרשות ההגבלים העסקיים. זו הרשות הראשונה שהוא מנסה להפעיל נגדנו", אמר רבינוביץ.

עוד מוסיף רבינוביץ: "כל העניינים נמצאים בבוררות בינינו. היות שאין לו סיכוי בבוררות, הוא מנסה להפעיל כל מיני רשויות מדינה על מנת לשבור אותנו. אני מקווה שהדברים יסתיימו בלא כלום."

לחץ ציבורי ומשפטי

לדברי רבינוביץ, עיקר הטענה היא כלפי שותפו לשעבר - יעקב בר. בר יזם את רעיון תפירת המכרז, בעוד הטענה כלפיו וכלפי שותפו שגיב היא שהם לא מנעו את הדבר. רבינוביץ: "להגיד לך שאני נהנה מהעניין הזה? לא נהנה. להגיד לך שידעתי לבחור שותפים כמו בר וכמו שורקה? אני לא לוקח את זה כציון לשבח. בכל אופן, שורקה הבטיח שהוא יסיים את הסכסוך בדרך של הפעלת לחץ ציבורי ומשפטי, שלדעתו אני לא אוכל לעמוד בו. זו לא הפעם הראשונה שהוא שולח את העיתונות, ולא הפעם הראשונה שהוא מתלונן לרשויות. עד עכשיו לא יצא מזה שום דבר".