בית-שמש: אטיאס הציף בקרקעות - והמחירים החלו לרדת

מנתוני משרד האוצר עולה כי מחירי הדירות החדשות בבית-שמש ירדו ב-1.7% בדצמבר בשל "שיעור גבוה מאוד של ביטולי עסקאות", מתוך ציפייה להצפת העיר בקרקעות

משרד האוצר דיווח שלשום (ד') על האטה ברכישות ובמחירי הדירות בישראל בחודש ינואר, במסגרת הסקירה החודשית על מצב המשק שהוא מפרסם. אתמול פרסם מינהל הכנסות המדינה באוצר נתונים נוספים הנוגעים לפעילות בנדל"ן בחודש החולף, מהם עולה כי התוכנית של שר השיכון אריאל אטיאס להציף את השוק בקרקעות על מנת להוזיל את מחירי הדירות אכן מתממשת - בבית שמש.

האוצר מדווח על "שיעור גבוה מאוד של ביטולי עסקאות (בדירות חדשות)" שנחתמו במחצית השנייה של דצמבר בבית שמש, מה שהביא לירידת מחירים של 1.7% בממוצע - שיעור גבוה יותר מהממוצע הארצי (0.6%).

"ניתן להניח כי להודעת משרד השיכון בסוף דצמבר על שיווק כמות גדולה של דירות (כ-700 יח"ד) בבית שמש הייתה השפעה על הירידה במכירות ובמחירים בעיר (מתוך ציפייה של הרוכשים הפוטנציאלים לירידת מחירים)", נכתב בסקירת מינהל ההכנסות.

בתחילת פברואר דחה בית המשפט העליון את עתירת חברי מועצת עיריית בית שמש נגד מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון וסלל בכך את הדרך לשיווק כ-2,000 יח"ד דיור נוספות, ששווקו באמצע החודש. העתירה לבית המשפטית נעשתה מצד חלק מחברי מועצת בית שמש, שטענו כי אטיאס מוביל את הבנייה לחרדים בלבד.

מנתוני האוצר העדכניים עולה עוד, ירידה חדה במיוחד ברכישות הדירות החדשות נרשמה בירושלים, שם נפלו הרכישות בכ-30% על רקע החלטת הממשלה להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, כולל במעלה אדומים.