פורטסמות' הגיעה לכונס נכסים, הכונס דווקא שומר על אופטימיות

יום דרמטי בפורטסמות': הקבוצה הודיעה כי תיכנס לתהליך הבראה, במסגרתו ינסה כונס הנכסים להפוך אותה לאטרקטיבית לרכישה ■ ויש לו ביטחון: "אחתוך בבשר עד העצם"; על גרנט: "צריך להיות נאיבי כדי להחליף אותו"

אחרי חודשים ארוכים שכללו החלפת חמישה בעלים, קשיי נזילות משמעותיים שהובילו לאי תשלום משכורות לשחקנים ואמברגו בשוק ההעברות, הודיעה הבוקר (שישי) פורטסמות' כי היא מתחילה בתהליך של כינוס נכסים.

מי שמונה על-ידי בית המשפט לשמש כנאמן על כספי קבוצת הפרמיירליג הוא אנדרו אנדרוניקו מחברת רואי החשבון UHY Hacker Young. לאנדרוניקו כבר יש ניסיון בטיפול בקבוצות כדורגל שנקלעו למצבים דומים: ב-2002 ו-2007 שימש ככונס הנכסים של קבוצת סווינדון טאון, מהליגות הנמוכות באנגליה.

"פומפי" תיכנס כעת לתהליך הבראה, שבמסגרתו ינסה אנדרוניקו לצמצם את חובותיה העצומים (70 מיליון ליש"ט). המטרה היא להפוך את פורטסמות' לאטרקטיבית עבור רוכשים פוטנציאליים, כאשר ייתכן כי מספר שחקנים ישוחררו מהמועדון באופן מיידי על מנת לחסוך בכסף. פשוט זה לא הולך להיות, בהתחשב בעובדה שפורטסמות' מעסיקה כ-600 עובדים.

כינוס הנכסים ימנע מפורטסמות' להיכנס לתהליך של פשיטת רגל ופירוק ביום שני הקרוב, אז הקבוצה תגיע לשימוע בבית המשפט באנגליה בעקבות חוב של כ-10 מיליון ליש"ט למס ההכנסה הבריטי.

כונס הנכסים: "אחתוך בבשר עד העצם; לא תהיה מכירת חיסול של שחקנים"

אנדרוניקו התייחס במסיבת עיתונאים היום אחה"צ לעתיד הקבוצה: "אתם יכולים להיות בטוחים שאני אחתוך בבשר עד העצם. הארגון החדש מתחיל מהיום. הולך להיות בפורטסמות' צמצום הוצאות בכל הרמות". באשר לעתיד השחקנים, אמר: "אנחנו כמובן נרצה למכור בקרוב שחקן אחד או שניים, אבל לא תהיה כאן מכירת חיסול. הקבוצה תמשיך לשחק כדורגל, ואני יכול להגיד לאוהדים שאני מלא בביטחון: גם בעונה הבאה פורטסמות' תשחק כדורגל".

כנשאל אנדרוניקו האם תחלופת הבעלים הגדולה בפורטסמות' השנה מרמזת על כך שהמועדון הפך לפלטפורמה להלבנת כספים, ענה: "אם אגלה משהו כזה, אערב את המשטרה באופן מיידי".

מבחינה ספורטיבית, יופחתו אוטומטית ממאזנה של הקבוצה אותה מאמן אברם גרנט תשע נקודות, מה שיותיר את המועדון במרחק של 17 נקודות מהמקום ממנו שורדים בפרמיירליג.

אנדרוניקו התייחס היום גם למעמדו של אברם גרנט בקבוצה בעקבות הסיטואציה החדשה: "אני חושב שזה יהיה מאד נאיבי מצידי להתחיל לחפש מאמן חדש. אני חושב שאברם עשה כאן עבודה מעוררת התפעלות בהתחשב בדברים שהוא היה צריך להתמודד איתם סביב הקבוצה".

אופסייד סטורי

מוקדם יותר היום הודיע מנכ"ל פורטסמות', פיטר סטורי, כי הוא יתפטר מתפקידו לאחר שיימצא רוכש מתאים למועדון.

"אני מודע לכך שכמנכ"ל של קבוצה מתוקשרת כמו פורטסמות' אני חשוף לביקורת", הסביר סטורי את הסיבה להנחת המפתחות. "אבל אני לא מוכן לקבל הטחת עלבונות ברמה האישית, כפי שקיבלתי באי-מיילים, באתרי האינטרנט וברדיו המקומי ביומיים האחרונים".

"אעבוד בינתיים עם כונס הנכסים על הניסיונות למכור את הקבוצה, ובמקביל עם גרנט על העניינים המקצועיים של המועדון. לאחר שיימצא רוכש, אעזוב", סיכם.