מייקל ג'ורדן רכש את שארלוט בובקאטס

שחקן העבר, שהחזיק במניות בקבוצת ה-NBA מאז 2006 ושימש כמנהל המקצועי שלה, הופך לבעלים לאחר שרכש באמצעות MJ Basketball Holdings LLC את השליטה בקבוצה

מייקל ג'ורדן רכש את השליטה בקבוצת ה-NBA שארלוט בובקאטס. שחקן העבר, שהחזיק במניות בפרנצ'ייז מאז 2006 ואף שימש כמנהל המקצועי שלו, רכש את אחזקותיו של בוב ג'ונסון, שהקים את הקבוצה ב-2004.

ג'ורדן ביצע את הרכישה בסטייל שהוא מכיר הכי טוב מימיו כשחקן: עם הבאזר. לג'ורדן היה הסכם בלעדי עם ג'ונסון לפיו רק הוא יוכל לרכוש את הקבוצה עד ה-26 בפברואר בשעות הלילה. אם לא היה מבצע את העסקה היום (שבת) לפנות בוקר, ייתכן כי היה מפסיד את המאבק לרכישת הבובקאטס לג'ורג' פוסטולוס, לשעבר מנהל ביוסטון רוקטס. דקות ספורות לפקיעת הדד-ליין הבלעדי של ג'ורדן, יצאה ההודעה על המכירה ממשרדיו של ג'ונסון.

טרם שוחררו לתקשורת פרטים על סכום הרכישה ועל מבנה החברה שהקים ג'ורדן בעבור לקיחת השליטה על הקבוצה - MJ Basketball Holdings LLC.

הבובקאטס הוקמו על-ידי ג'ונסון ב-2004, לאחר שהאחרון שילם ל-NBA דמי זיכיון בסך 300 מיליון דולר. הקבוצה נכשלה מאז בפן המקצועי, וגם הכלכלי: צברה עד היום גירעון בסך 150 מיליון דולר, וצפויה להפסיד עשרות מיליוני דולרים גם בעונה הנוכחית.

מבחינה ספורטיבית, המאזן של הבובקאטס העונה עומד על 29-28, והם נמצאים במרחק של ניצחון אחד מהמקום השמיני במזרח, שמוביל לפלייאוף. את הקבוצה מאמן לארי בראון, שזכה באליפות ה-NBA בעונת 2003/04 עם דטרויט פיסטונס.

ג'ורדן, 47, חמש פעמים MVP של הליגה ו-14 פעמים באולסטאר, עשה מיליונים מקריירת משחק מדהימה בה זכה בשש אליפויות במדי שיקגו בולס.