"The Village By Gindi" - מו"מ בלעדי בשוק הסיטונאי

(עדכון) - קבוצת גינדי-רבוע כחול נדל"ן חתמה עם מוכרי מתחם השוק הסיטונאי על ניהול מו"מ "‏No Shop‏" עד יום ו' - זאת למרות שביום ו' האחרון הוחלט על פתיחת המו"מ גם לקבוצת סוהו ■ קבוצת סוהו מושכת הצעתה - לטענת מקורבים לקבוצת סוהו, החתימה מול גינדי-רבוע כחול נדל"ן נעשתה שלא בתיאום עם סוהו ובאופן שהפתיע אותה

תפנית נוספת במכרז על מתחם השוק הסיטונאי: ל"גלובס" נודע כי קבוצת גינדי-רבוע כחול נדל"ן חתמה עם מוכרי מתחם השוק הסיטונאי על ניהול משא-ומתן בלעדי (‏No Shop‏) עד יום שישי. זאת למרות שביום שישי האחרון הוחלט על פתיחת המשא-ומתן גם לקבוצת סוהו, שבראשות שיכון ובינוי, יורוקום נדל"ן, קנדה ישראל, אמות השקעות ואביב.

‏כזכור, ברביעי הגישה גינדי את הצעת המחיר שלה למתחם, שעומדת על 950 מיליון שקל לפני מע"מ, בתוספת מרכיב האפסייד על 600 יחידות הדיור בשלב א'. ל"גלובס" נודע כי מרכיב האפסייד, שהוא התמורה מהמכירות מעל סכום מסוים למ"ר, מוערך ב-500 מיליון שקל. כך, יחד עם המחיר הבסיסי, תסתכם הצעתה של קבוצת גינדי-רבוע כחול נדל"ן ב-1.5 מיליארד שקל.

קבוצת גינדי-רבוע כחול נדל"ן מורכבת מהאחים משה ויגאל גינדי, חברת גינדי השקעות בבעלות מנור גינדי, אורי לוי ואייל פרידמן, ומרבוע כחול נדל"ן שבשליטת דודי ויסמן.

הקבוצה ממתגת את הפרויקט, על אף שטרם חתמה על הסכם מחייב. הפרויקט ייקרא "‏The Village By Gindi‏" ולדברי הקבוצה המתחם יהיה מיועד לדיור בר השגה. המתחם יכלול דירות שלושה חדרים, דירות ארבעה חדרים, דירות חמישה חדרים ופנטהאוזים. אדריכל הפרויקט הוא אבנר ישר ואילו את הפארק הציבורי בתוכנית עיצבה מרתה שוורץ, אדריכלית פיתוח נוף בינלאומית.

המשא-ומתן מתייחס לשלב א' במתחם השוק הסיטונאי, הכולל את שטחי הבנייה המרקמית (600 יחידות דיור), הקניון ומגרש 6, שעליו ניתן לבנות 15 אלף מ"ר של מסחר ומגורים.

ל"גלובס" נודע כי הפיכת המשא-ומתן מול גינדי-רבוע כחול נדל"ן לבלעדי נועדה לאפשר לצדדים לסכם את כל התנאים והנקודות הפתוחות ולהגיע לחוזה חתום.

כזכור, גם כשניהלו המוכרים את המשא-ומתן הבלעדי עם קבוצת סוהו נסבו המגעים סביב מרכיב האפסייד. הצעתה הסופית של קבוצת סוהו עמדה על כ-856 מיליון שקל, בתוספת אפסייד של 40% עד 50% על 600 יחידות הדיור. הצדדים לא הגיעו לעמק השווה.

‏המשא-ומתן מול גינדי-רבוע כחול נדל"ן איננו מתייחס בשלב זה ל-4 המגדלים המתוכננים במתחם.

כעת מודיעה קבוצת סוהו על משיכת הצעתה במכרז השוק הסיטונאי בתל אביב בעקבות חתימתה של קבוצת גינדי-רבוע כחול נדל"ן על ניהול המשא ומתן באופן בלעדי, שעליה דיווחנו מוקדם יותר היום.

קבוצת סוהו מורכבת משיכון ובינוי, יורוקום נדל"ן, קנדה ישראל, אביב ואמות השקעות.

לטענת מקורבים לקבוצת סוהו, החתימה מול גינדי-רבוע כחול נדל"ן נעשתה שלא בתיאום עם סוהו ובאופן שהפתיע את הקבוצה. מקורבים עוד טוענים כי המהלך היה "לא לעניין", במיוחד לאחר שנאמר לקבוצה כי לאחר פקיעת מועד המשא ומתן הבלעדי המקורי שניתן לקבוצת גינדי-רבוע כחול נדל"ן ביום רביעי לא יתנהל משא ומתן בלעדי עם אף גורם משתי הקבוצות המתמודדות במרוץ על המתחם. עקב כך החליטה קבוצת סוהו לפנות לסיטי בנק על מנת שהערבויות שניתנו במסגרת ההצעה שהוגשה במכרז יוחזרו.