שיפורים בתוכנות הניווט של Nav N Go ו-MIO

המשכתם ישר במקום לפנות ימינה כי לא הבנתם את הוראות ה-GPS? שתי החברות הכניסו שיפורים בתוכנה, אך הדרך אל היעד עדיין ארוכה ■ iGO עושה עבודה טובה יותר, אבל שתי החברות לא עושות עבודה מושלמת, ויש להן עוד על מה לעבוד

חברות ה-GPS החלו בשבועות האחרונים בעדכוני תוכנה למכשירי הניווט שלהן. Nav N Go ו-MIO מציעות הצגה גרפית של שלטי ההכוונה המוצבים בכבישים, לצד מידע על נתיבים - זאת, כדי לסייע לנהגים להתמצא במרחב שלהם בקלות רבה יותר.

פיצ'ר שלטי החוצות ומידע נתיבים ממחיש על-גבי המסך בצורה ברורה את הסביבה המופיעה לעיני הנהג בכביש. אולם למרות שמדובר בפיצ'ר דומה בין שתי החברות, יש הבדל משמעותי ברמה שלו ביניהן.

בעוד שבגרסת iGO amigo שבדקנו, תצוגת שלטי החוצות הופיעה בכבישים מהירים כמו נתיבי איילון בחלק העליון של המסך לאורך הנסיעה בצורה בולטת ובצבעים התואמים את השלטים בכביש, בסדרת מכשירי Moov של MIO התצוגה הזו הייתה מעין תמונה קפואה, שהופיעה רק מספר שניות לפני הפנייה עצמה.

ההבדלים במקרה הזה משמעותיים, ב-iGO מדובר בעצם בתוספת שמתלבשת על תצוגת הניווט הרגילה, שמאפשרת לנהג להמשיך לצפות בתצוגת הניווט בכביש ללא הפרעה, בעוד שב-MIO מסך הניווט נעלם לנהג לאורך כל הזמן שהתמונה הזו מוצגת, כך שהנהג, במקרים מסוימים, לא יכול לדעת איפה הוא בדיוק ביחס לאן שהתוכנה רוצה להוביל אותו.

שתי החברות גם הוסיפו תצוגת נתיבים, אולם בעוד שב-iGO החיווי הזה הופיע בעיקר בכבישים מהירים או בכניסה אליהם בצורה בולטת בתחתית המסך, ב-MIO החיווי הזה הופיע בכל הכבישים בהם נסענו. מה שאפשר להבין יותר טוב איפה אנחנו צריכים להיות גם בכבישים עירוניים. הבעיה היחידה היא שהחיווי כאן הוא יחסית קטן והוא מופיע בחלק התחתון הימני של המסך.

העדכון לתוכנות iGO8 ו-iGO amigo של Nav N GO וה-Moov וה-Spirit של Mio ניתן חינם.

בשורה התחתונה, אין ספק ש-iGO עושה כאן עבודה טובה יותר, אבל מצד שני, שתי החברות לא עושות עבודה מושלמת ויש להן עוד על מה לעבוד.

33
 33