הערכה: עו"ד וינרוט לא יושעה מעריכת דין עד לסיום משפטו

זאת בשל סירובה של פרקליטות מיסוי וכלכלה להעביר את חומרי החקירה לוועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין

עו"ד יעקב וינרוט לא יושעה מעריכת דין עד לסיום משפטו הפלילי - זו ההערכה השוררת במערכת המשפטית, בעקבות סירובה של פרקליטות מיסוי וכלכלה להעביר לווועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין את חומרי החקירה בתיק.

לפי ההערכות, הפרקליטות איננה ששה לחשוף את חומר החקירה שבידיה לאנשי הלשכה, מחשש שמא יתברר כי התיק נגד וינרוט מושתת כולו על ההערכה כי שכר-הטרחה שגבה משוקי ויטה היה נמוך במיוחד - הערכה שאותה יוכלו אנשי הלשכה להפריך בקלות.

נגד וינרוט הוגשה לוועדת האתיקה תלונה בדרישה להשעותו מעריכת דין בעקבות הגשת כתב אישום נגדו בעבירות מתן שוחד והלבנת הון. כדי לדון אם להגיש נגדו קובלנה לבית הדין המשמעתי פנה לפני כחודש יו"ר הוועדה, עו"ד אפרים נוה, לפרקליטות בבקשה שגרתית לקבל את חומרי החקירה.

ואולם, עו"ד רותם שגיא מהפרקליטות השיב כי "העברת חומרים בשלב זה, בטרם העידו העדים במשפט, עלולה להפריע לניהול התיק, ולכן אין מקום להעברתם בשלב זה". הוא ציין גם כי משפטו של וינרוט נקבע להוכחות החל מאפריל הקרוב, במתכונת של 3 דיונים בשבוע, כך שהמשפט אמור להסתיים בתוך זמן לא ארוך.

"באיזון האינטרסים השונים, לנוכח הציפייה שהתיק יתנהל במהירות וביעילות - אין לדעת הפרקליטות בשלב זה מקום להעברת חומר החקירה, שהיקפו רב, לוועדת האתיקה", מסר דובר משרד המשפטים בשם פרקליטות מיסוי וכלכלה. לדבריו, הפרקליטות נהגה באותו אופן במקרים דומים בעבר ואינה פועלת באופן חריג בתיק זה.

לדברי יו"ר ועדת האתיקה בלשכה, עו"ד אפרים נוה, "כשמדובר בהליך פלילי שטרם הוכרע בבית המשפט ומוגשת בגינו תלונה לוועדת האתיקה, נהוג לפנות לפרקליטות כדי לקבל חומרי חקירה רלוונטיים, שיוכלו לסייע לוועדה לגבש את עמדתה ביחס להשעיה הזמנית. לרוב הפרקליטות משתפת פעולה. במקרה הנדון החליטה הפרקליטות, במפתיע ומשיקולים השמורים עימה, שלא לשתף פעולה עם הוועדה - וזו זכותה. יש להניח כי עמדת הפרקליטות תובא במסגרת שיקולי הוועדה בבקשה להשעיה זמנית".