מירס עתרה לבג"ץ מחשש שלא תוכל להקים רשת סלולר חדשה

טוענת: "משרד הפנים מקבע את המונופול של חברות הסלולר ומסכל החלטות של ממשלת ישראל להגברת התחרות בענף הסלולר"

חברת מירס, בראשותו של אברשה בורשטיין, עתרה לבג"ץ נגד היועץ המשפטי לממשלה ושר הפנים, בדרישה כי היא וכל מפעיל חדש יוחרגו מהביטול המעשי של הפטור למתקני גישה אלחוטיים.

בעתירה מציינת מירס כי הוראות היועמ"ש הקודם מני מזוז לעיקור הפטור מקבעות את המונופול של חברות הסלולר הגדולות ומהוות גזר דין מוות על התחרות בענף הסלולר.

החברה טוענת כי החלטת מזוז, שכפה דעתו על שר הפנים בתחום לא משפטי אלא מקצועי גרידא, מפלה לרעה את חברת מירס ומונעת הקמת רשת חדשה בישראל. זאת כיוון שכוונת הפרקליטות ומשרד הפנים לבטל את הפטור למתקני גישה, שהוא כלי תכנוני הכרחי להקמת רשת אלחוטית חדשה, נעשית בעוד חברות הסלולר הגדולות כבר סיימו לפרוס רשתותיהן תוך שימוש ניכר בפטור.

לדבריה, המהלך מהווה עדות לחוסר היגיון בשלטון: יד אחת של הממשל פועלת לעידוד התחרות בשוק הסלולר - בעוד היד השנייה פועלת להנצחת הריכוזיות בשוק זה, וכך לקיבוע המחיר הגבוה שמשלם הצרכן הישראלי על שירותי הסלולר.

"החלטה נגועה בפגמים"

עוד טוענת מירס כי החלטת היועץ המשפטי לממשלה על תקנות שיאפשרו להפעיל את הפטור במקרים נדירים נגועה בפגמים רבים - הן בשל הגורמים שקדמו לקבלת ההחלטה, הן בשל שיקול-הדעת שהפעיל היועמ"ש והן בכניסתו לנושא שהינו מקצועי טהור.

בעתירתה מציינת מירס כי ההחלטה מנוגדת להחלטות ממשלה מפורשות להקמת רשתות סלולר חדשות ומתקדמות, וכן לעמדת שר התקשורת וצוותו, האוצר והממונה על ההגבלים העסקיים, שהכירו בתוצאות ההרסניות של ההנחיה.

בעתירתה מבקשת מירס מבית המשפט להורות על ביטול החלטת היועץ המשפטי, וכן להורות לשר הפנים לנסח תקנות בהתאם לחוק התכנון והבנייה, באופן שהמגבלות שייקבעו בהן לא יחולו על הקמתה של רשת סלולר חדשה בישראל.