רעידת האדמה בצ'ילה מזניקה מחיר הנחושת לשיא של 5 שבועות

למרות שגורמים רשמיים בצ'ילה, יצואנית הנחושת הגדולה בעולם, הבטיחו כי המדינה תכבד את התחייבויות היצוא שלה, החששות לאספקה עדיין קיימות ■ מחיר הנחושת מזנק ב-3.4% בבורסת הסחורות של לונדון ל-7,440 ד' לטון

אנליסטים מעריכים כי האי-ודאות ששוררת לאחר רעידת האדמה צ'ילה תתרום לעלייה במחירי הנחושת . בינתיים התחזיות שלהם מתאמתות - מחיר החוזים העתידיים על הנחושת עולה כעת ב-3.4% ל-7,440 דולר לטון בבורסת הסחורות של לונדון כאשר מוקדם יותר זינק ביותר מ-5%.

למרות שגורמים רשמיים בצ'ילה, כורת הנחושת הגדולה בעולם, הבטיחו כי המדינה תכבד את התחייבויות היצוא שלה, החששות לאספקה עדיין קיימות במיוחד לאחר הפסקת תהליך הייצור והפקה בארבע מכרות מרכזיות- הדבר שמשפיע על כ-20% מיכולת ההפקה של המדינה.

שר התשתיות והמשאבים הטבעיים של צ'ילה אמר כי זה יכול לקחת יומיים עד אשר יחדשו את הייצור. יצוין כי מלבד ההשפעה הישירה של האסון על המכרות, ישנם גורמים אחרים שעלולים להאט את תהליך הייצור, כגון תחבורה ואספקת כוח.

ג'ונתן בראת, המנהל הכללי בחברת Commodity Broking Services, אמר: "אנשים יתחילו לבנות פרמיות סיכון על מחירי הנחושת וזה יישאר כל עוד שוררת אי ודאות לגבי כל מיני דברים הקשורים לתהליך ההפקה, כמו למשל החשש לאספקת הדלק".