דניאל פרידמן: נשיאת העליון לא צריכה להתעמת עם טוקבקיסטים

שר המשפטים לשעבר בראיון לגלי צה"ל: "איני יכול לראות קשר נסיבתי ישיר בין אמירות שונות לבין תקיפת שופטים" ■ "מסוכן היום ללכת למועדון - לא רק להיות שופט"

"קשה לי לראות קשר נסיבתי בין הפגיעה בשופטים להתבטאויות השונות שישנן. יש לנו חברה אלימה מאוד, אך לצד תופעת האלימות ישנה תופעה של ערעור כללי של סמכות השלטונות במדינה, והערעור הזה עושה את שלו" - כך אמר שר המשפטים לשעבר, דניאל פרידמן, בראיון ליעל דן בגלי צה"ל.

"הפרקליט אורי קורב - מי מטפל בו עכשיו מטעם המדינה? פרקליט המדינה עצמו. כזכור, לפני כן שלח פרקליט המדינה מכתב שהגיע לתקשורת בו הוא תוקף את שר המשפטים. יש פה איזשהו ערעור סמכות. צריך להבדיל בין ביקורת לגיטימית לבין ביקורת שאינה נאותה. אי-אפשר להגיע למצב בו כל ביקורת על בית המשפט אסורה, אבל יש לעשות זאת בצורה נאותה", אמר פרידמן.

לדבריו, "בית המשפט שונה מגופים שלטוניים אחרים. מצד אחד הוא חלק מהשלטון, ומהצד האחר הוא צריך להיות יותר מנותק מהנעשה מסביב. נשיאת בית המשפט העליון לא צריכה להתעמת עם טוקבקיסטים. השופטים צריכים לשמור על ריחוק".

"היה שופט בדימוס שדיבר על גדיעת ידיים בעת כהונתי, היה עוד שופט שאמר דברים והתחרט", הוסיף פרידמן. "ישנם דיבורים, התבטאויות בתוך המערכת. איני יכול לראות קשר נסיבתי ישיר בין זה לבין תקיפת שופטים. מערכת אכיפת החוק זה לא רק בתי המשפט - זה משטרה ועוד גופים רבים".

עוןד אמר פרידמן כי "מסוכן היום ללכת למועדון, לפעמים ללכת ברחוב, זה לא מסוכן יותר מדברים אחרים כמו להיות שופט".