דובאי: 120 חשודים נוספים

אל הגינויים החריפים לרצח אל מבחוח בבית המלון, הצטרף היום גם השופט גולדסטון

במסיבת העיתונאים השביעית מאז החיסול הודיע היום מפקד משטרת דובאי, דאחי חלפן, כי כוחותיו זיהו בימים האחרונים 120 חשודים נוספים, ביניהם אישה שהתחפשה לטניסאית ישראלית. "הם חשבו שהם המקצוענים היחידים בביזנס", צקצק חלפן בלגלוג, "אבל האמת המרה התבררה להם במהרה.

הטניסאית המחופשת, שחר פאר, הצליחה להעפיל לחצי הגמר בשעה שהטניסאית האמיתית, גייל פוליארד, הצליחה לחמוק מתחת לאפנו לאחר שהפילה את המנוח ברשתה. בכל מקרה, מספר החשודים הולך ועולה מיום ליום.

אנו בודקים את זהויותיהם של כל הזרים שנכנסו לדובאי בשנתיים האחרונות. הבדיקה נמצאת אמנם בחיתוליה, אך כבר עתה אני יכול לאשר שמאות ייכנסו למעגל החשודים. הפושעים שרצחו את שאהיד זכויות האדם, אל-מבחוח, השתמשו בדרכונים אמיתיים ומזויפים משלושים מדינות לפחות, וביקרו פעמים רבות בארצנו השלווה במהלך השנתיים האחרונות". "האם אדוני אינו נסחף מעט בהתלהבותו?" הקשה כתב ה'דר שפיגל'.

"אדוני אינו מומחה ברזי הביון" השתתף מפקד המשטרה בצער הכתב. "לו אדוני היה אמון על פרוטוקול ההדרכה של המוסד, הלא הוא הנספח הסודי של 'הפרוטוקולים של זקני ציון', אדוני היה יודע שהמוטו של המוסד הוא 'נקמת דמו של ילד קטן טרם ברא השטן'. נהיר לנו שלפנינו שנות עבודה רבות לאיתור וחשיפת מאות הסוכנים שהיו מעורבים בפשע הנתעב נגד האנושות".

אל הגינויים החריפים לרצח מבחוח הצטרף היום גם השופט גולדסטון.

"הישראלים טוענים שמבחוח היה שותף לחטיפה ולרצח של החיילים אבי סעדון ואילן סספורטס, ובנוסף, שהיה איש הקשר של החמאס לאיראנים. ועדת האו"ם לזכויות האדם לא מצאה כל תימוכין לטענת החטיפה והרצח, ובכל מקרה, אדם מוחזק זכאי אלא אם כן הוכחה אשמתו מעבר לכל ספק בבימ"ש. לגבי עבודתו כאיש קשר, הוועדה בדעה שאם מבחוח עבר עבירה כלשהי, היא שייכת לדיני עבודה ולא למשפט הפלילי. אני קורא לוועדה למנות ועדת חקירה לרצח מר מבחוח".

קריאתו של גולדסטון סחפה תגובות נלהבות ברחבי העולם. סעד חרירי, ראש ממשלת לבנון, אמר לכתבים בראיון מיוחד שהוא אינו מוציא מכלל ספק שאביו, רפיק חרירי, נרצח גם הוא ע"י סוכני המוסד, במגמה לחולל את הפרובוקציה האנטי סורית שגרמה לנתק בין סוריה ולבנון.

"תמיד חשדתי שהישראלים עשו זאת כדי לתקוע טריז בינינו לבין אחינו הסורים. אני שמח שעלה בידי לאחות את הפצעים ולהחזיר את לבנון לחיקה החמים של משפחת אסד. אין לי גם כל התנגדות לפתיחה מחדש של חקירת רצח אבי המנוח, בתנאי, כמובן, שמחסלי המוסד יבואו על עונשם".

מועצת חכמי הדת בעיר קום הודיעה שהיא שוקלת לאמץ את מנהג הכנסייה הקתולית, ולהכריז על הקמת מוסד 'קדושי-על'. "הקמת מוסד 'קדושת העל'", הסביר האייטולה ברברני,"נועד לתקן עוול היסטורי לקדושי האסלאם ולהציב דרגת קדושה גבוהה מדרג ה'שאהיד'. המועמד הראשון מטעמנו לתואר 'קדוש-על' הוא השאהיד מחמוד אל-מבחוח".

משפחות סעדון וסספורטס סרבו להגיב. כתב ה'דר שפיגל' הבחין כי אימו של אחד החיילים שנרצחו לחשה דבר מה אך הדמעות חנקו את גרונה.

הכותב הוא יו"ר כלמוביל ישראל