אלקטרה נדל"ן מכרה נכס בלונדון לפי שווי של 100 מיליון שקל

הנכס ממוקם מול ארמון המלכה ■ הנכס הוחזק ע"י אלקטרה נדל"ן מאז 1998, אז רכשה את הבניין חברה-בת זרה שבבעלותה

חברת אלקטרה נדל"ן , בשליטת גרשון זלקינד ובניהולו של שלמה שרף, מכרה אחזקותיה (75%) בבניין משרדים בלונדון המושכר למשטרת לונדון (‏Metropolitan Police‏) ושממוקם מול ארמון באקינגהם, לפי שווי של כ-100 מיליון שקל.

הרוכש הוא משקיע פרטי מדרום אמריקה והעסקה משקפת תשואה של כ-5% על דמי השכירות המשולמים היום בנכס. שטחו של הנכס, הממוקם ברחוב באקינגהם גייט בלונדון, הוא כ-2,400 מ"ר, והוא מושכר לפי דמי שכירות של 34.68 ליש"ט לרגל רבועה לשנה.

בחודש ינואר עלו דמי השכירות בנכס בכ-7.8% במסגרת ‏Rent Review‏ והם צפויים לעלות בשיעור דומה גם בינואר 2015.

הנכס הוחזק על ידי אלקטרה נדל"ן מאז 1998, אז רכשה את הבניין חברה בת זרה שבבעלותה. סמוך לנכס ממוקם, כאמור, ארמון באקינגהם שהוא בית מושבה של המלכה אליזבת'. ברחוב זה ממוקמות גם מספר שגרירויות וכן עמותות ידידות בין בריטניה ומדינות העולם. תחנת הרכבת התחתית הקרובה ביותר לנכס היא תחנת סנט ג'יימס פארק. בדרום-מזרח הרחוב ישנו חיבור לרחוב ויקטוריה.

אלקטרה נדל"ן הכירה בעבר רווח בגין הנכס כששערכה אותו בדו"חותיה לפי כללי ה-‏IFRS‏. לאחרונה השלימה החברה הנפקת אגרות חוב (סדרה ג') והגדלת הסדרה בהיקף כולל של כ-200 מיליון שקל.

לדברי שרף, "הנכס הנמכר הניב לנו לאורך שנים תזרים מזומנים יציב וגבוה ואלקטרה נדל"ן אף נהנתה מהשבחת הערך שנוצרה בנכס במהלך השנים. עתה, כעבור 12 שנה במהלכן החזקנו בנכס, אנחנו מנצלים הזדמנות לממשו בתשואה של כ-5% תוך יצירת עודף תזרימי נאה לחברה. תמורת המימוש, יחד עם התמורה מהנפקת האג"חים שהשלמנו לאחרונה, משפרת את הגמישות הפיננסית של החברה ומאפשרת לנו לפעול גם לאיתור נכסים אטרקטיביים חדשים, במקביל לבחינת אפשרויות לממש נכסים נוספים שמיצו את פוטנציאל השבחתם".