סקר: ירידה בכמות המסרים בטוויטר שנכתבים בשפה האנגלית

מסקר שערכה חברת Semiocast עולה כי רק 50% מההודעות הנשלחות באמצעות אתר המיקרו-בלוגינג הן באנגלית - לעומת 75% בשנה שעברה ■ יפנית היא השפה השנייה במידת הפופולריות שלה בטוויטר

רק 50% מההודעות הנשלחות באמצעות אתר המיקרו-בלוגינג טוויטר הן בשפה האנגלית - לעומת 75% בשנה שעברה. כך עולה מסקר שערכה חברת Semiocast הצרפתית. על-פי הסקר, 5 השפות הפופולריות ביותר בטוויטר הן אנגלית, יפנית, פורטוגזית, מלאי וספרדית.

הממצאים מבוססים על ניתוח נתונים שנאספו מ-2.8 מיליון הודעות טוויטר שנכתבו במשך 48 שעות. כלי ניתוח המידע שהפעילה חברת Semiocast תוכננו לזהות מסרים ב-41 שפות, בהן עברית, יוונית, סינית, קוריאנית ועוד.

למרות הירידה בהיקף השימוש בה בטוויטר, אנגלית היא עדיין השפה הפופולרית ביותר באתר. אולם, אנשי חברת הסקרים מעריכים כי קרנה של האנגלית ימשיך לרדת לטובת השימוש בשפות הלטיניות והאסייתיות, מאחר שטוויטר רושם את קצב הגידול המהיר ביותר בארצות הדוברות אותן.

יפנית היא השפה השנייה במידת הפופולריות שלה בטוויטר, כש-14% מהמסרים המועברים ברשת החברתית נכתבים בה. אחריה באה הפורטוגזית, עם נתח של 9% המצביע על הפופלריות הרבה של טוויטר בברזיל. השפות המלאיות, בהסה מלאיה ובהסה אינדונזיה, הן השפות שבהן נשלחים 6% מהמסרים בטוויטר, ו-4% מהמסרים נשלחים בספרדית. את המקומות 5-8 בדירוג השפות הפופלריות תופסות השפות איטלקית, גרמנית וצרפתית.

ומה לגבי עברית בטוויטר? הסקר לא מציין נתונים מדויקים, אבל פחות מ-2% מההודעות פורסמו בשפה המדוברת של ישראל.