גרסטל פתחה את השער

9 מועמדים על 5 מקומות, ומאור לא תתמודד - כך עולה מהצעות הפשרה בעתירת שלמה אליהו

9 מועמדים על 5 מקומות, וגליה מאור לא תתמודד בכל מקרה - כך עולה מהרוחות הנושבות מאולמה של השופטת הילה גרסטל, לפי הצעות הפשרה שהציעה לצדדים בעתירת שלמה אליהו.

אליהו הציע לתפקיד יו"ר בנק לאומי את ד"ר דוד קליין, לשעבר נגיד בנק ישראל. ועדת המניות הציעה 5 מועמדים: 4 דירקטורים מכהנים - יעקב גולדמן, משה דברת, משה וידמן ונורית סגל, לצד מנכ"ל הבנק גליה מאור, שהסירה מועמדותה. מקורבים לה הבהירו כי היא לא תתמודד גם אם האסיפה תהיה במועדה.

בנוסף הציעו 4 בעלי מניות את עצמם בהתאם לפי סעיף 87 לתקנון. עמוס ספיר (73), לשעבר יו"ר דירקטוריון חברת הדירוג מעלות S&P; רוברט צנטלר (66), מרצה לבנקאות באוניברסיטה העברית ובעבר סגן המפקח על הבנקים; איזי תפוחי, לשעבר יו"ר בזק ואפריקה ישראל; ויוסף מוזסון (27), חרדי מבני-ברק.

מאחר שהדירקטורים המכהנים יסיימו את הקדנציה ביולי, ייתכן מצב שוועדת המניות בראשות מרגלית נוף תיכנע ללחצים פוליטיים ותמשוך את הצגת מועמדיה. זאת, על מנת לאפשר למקורבים מטעם ראש הממשלה ושר האוצר, כמו משה טרי, להגיש מועמדות. במקרה זה יתכן סיבוך משפטי כיוון שתתקיים אסיפה כללית נוספת וגם בה יבחרו דירקטורים.

אם תתקיים האסיפה הכללית במועדה, יתמודדו כל התשעה על 5 כסאות דירקטורים מתפנים. החמישה שיקבלו את מרב הקולות באסיפה הכללית יבחרו לדירקטוריון. לאחר מכן בנק ישראל יערוך להם בדיקת נאותות הליך המכונה PROPER&FIT. ותוך 60 יום יאשר או יפסול את הנבחרים.

אף שנראה כי היו"ר החדש במקום איתן רף ייבחר מבין המועמדים שיבחרו לדירקטוריון באסיפה הכללית - בפועל זה אינו כך. ייתכן שהיו"ר יהיה אחד מ-10 חברי הדירקטוריון המכהנים כיום ולא אחד מהחדשים.