במודי'ס אופטימיים לגבי הבנקים בישראל: מעלים תחזית הדירוג

חברת הדירוג העולמית: תחזית הדירוג יציבה, ומשקפת את הציפיות להמשך צמיחה כלכלית במדינה ב-2010 ■ סביבת האשראי והתוצאות הכספיות ימשיכו להציג שיפור ■ שוקלת גם להעלות את הדירוג של הבנקים

חברת הדירוג העולמית, מודי'ס, פירסמה (ב') היום סקירה על סקטור הבנקאות בישראל, בה נכתב כי תחזית הדירוג לבנקים בישראל היא יציבה, ומשקפת את הציפיות להמשך צמיחה כלכלית במדינה ב-2010. בהתאם, במוד'יס שוקלים להעלות את הדירוג של הבנקים המקומיים.

נזכיר, כי מודי'ס הורידה את תחזית הדירוג של הבנקים בישראל ב-2008 לשלילית, על רקע החשיפה לנכסים מגובי משכנתאות סאב-פריים ולמוסדות פיננסיים כושלים בארה"ב.

חברת הדירוג מעריכה כי סביבת האשראי והתוצאות הכספיות של הבנקים לרבעון הרביעי של 2009 ולשנה כולה שצפויות בסוף החודש, ימשיכו להציג שיפור - כך גם בהמשך השנה להערכת הכלכלנים.

במודי'ס מציינים, כי החשיפה וההשפעה המצומצמת של הבנקים בישראל מהמשבר הפיננסי העולמי, הנזילות הטובה של המוסדות, וההון המספק שלהם - הם אלו שתררמו לשיפור בסקטור בשנה החולפת, והתוצאות צפויות להתבטא גם ב-2010.

"מצד אחד, שיקום הכלכלה הישראלית והתאוששות הכלכלה העולמית מורדים את הסיכון לירידה משמעותית בערך הנכסים בחודשים הקרובים, אך מהצד השני הסיכון באשראי הבנקים נותר הדאגה העיקרית שלנו בטווח הקצר בעודנו שוקלים להעלות את הדירוג ותחזית הדירוג של הבנקים בישראל משלילית ליציבה", אמרו במודי'ס.