מה אכפת לי גוגל או אפל

במילא תוך שנה לכולם יצמח איבר אפליקציות שיחבר בין פעילות האונליין לפעילות הגפיים

המלחמה בין אפל ו-iPhone לגוגל ולאנדרואיד מייצרת הרבה כותרות ומאמרים בימים אלה. כולנו במשחק ההימורים. מנקרים בשאלה האם סטיב ג'ובס המבריק מאבד את השוק עם המודל הסגור והאקסקלוסיבי, ואולי קצת אליטיסטי, של ה-iPhone ואחיו ה-iPad לטובת היעילות הפתוחה והגורפת, ויש האומרים כוחנית, של פלטפורמת האנדרואיד של גוגל.

אפל היא פורצת דרך סדרתית. גוגל שולטת בעולם האון-ליין. אבל לצידן, יש גוש חוסם של משתמשי נוקיה ומכשירי סימביאן אחרים, ובלי ששמנו לב כבר קיבלנו הצצה למערכת סימביאן 4 שנראית כמו אחותם האובדת של האנדרואידים והאייפונים, ועל המחשבים שלנו, לא יעזור, יש עדיין, בעיקר, מיקרוסופט, וגם זו מגלגלת לכיוון השוק גירסה 7 מלהיבה של מערכת ההפעלה לטלפונים הניידים.

ורק התחלנו. עדר מותגים וחברות שועט בעקבותיהן - אל עבר נגיעה אחת רכה שלכם במסך המגע שלהם. תשאלו את מי שביקר לאחרונה בתערוכת המובייל בברצלונה וחווה התקפת סמארטפונים, שופעי פעילות חברתית כרימונים.

שורה תחתונה, לצד ההימורים על מי תנצח בקרב הניידות בין אפל לגוגל, כדאי להתחיל להפנים שעוד שנה כולנו נסתובב עם טלפונים חכמים שיודעים לעשות פחות או יותר את מה שעושים היום iPhone ו-Nexus One ונשנה את ההתנהגות שלנו.

לכולנו יתחבר ליד מעין איבר נוסף עם חיישנים ואפליקציות שיחברו בין פעילות האונליין לפעילות הגפיים שלנו, וזה לא צחוק. זה גם לא סתם טלפון סלולרי. דרך הדבר הזה, השטוח, הכהה, עם מסך המגע ומערכת ההפעלה מבית היוצר של אחד מהנ"ל, בין אם סמארטפון או טאבלט, יתנהלו רוב החיים שלנו. מתקשורת ועד מידע, מהעבודה עד לשעות הפנאי. יהיו מיליונים כאלה מאיתנו פה בארץ, תוך שנה-שנתיים. החיים יעברו לאאוטרנט.

הצצה קטנה ולא מחייבת, יכולה ללמד אותנו הרבה על כניסת המכשירים האלה למיינסטרים של החיים. למשל, החלפת כרטיסי ביקור. נניח שהיינו יכולים לדמות את טקס החלפת הכרטיסים ללחיצת יד, שברגע לחיצת היד נוצר קליק - עובר לו המידע מיד א' ליד ב' ולהיפך, ונשמר אוטומטית ברשימת אנשי הקשר שלנו. פעולה פרוזאית קלילה, בלי "להרוג עצים" (כרטיסי נייר) ובלי התיק של הקלדת הפרטים מהכרטיס. אז יש כזה דבר. קוראים לו "באמפ". אפשר אפילו להחליף פרטים בפייסבוק.

מי מאיתנו אנשי השיווק שמהמר שזה מה שיקרה וזו תהיה המציאות בשנה הבאה, צריך להתנער עכשיו מהמעקב הלא קונסטרוקטיבי אחר תוצאות הקרב אפל-גוגל, ולחשוב איך הוא נכנס למכשיר הזה ומשתלב בחיי היומיום שלנו ובתקשורת שלנו עם הסובב. זה החלק העסיסי.

  • אלון גל הוא מנכ"ל Data Pro | Proximity מקבוצת BBDO Worldwide, מפעילת מיזם Digital Lab בישראל - להעצמת מותגים בעולם הדיגיטלי וברשתות חברתיות.
    לתגובות:
    digital@alongal.com טוויט:DigitalLabTLV@