איזה מדינות לקחת לתיק?

על ה-ETF's הרלבנטיות לתיק ההשקעות כשהבנצ'מרק הוא ה-S&P500

טור זה של יום שלישי העוסק בשווקים בעולם ולמעשה מכיל הרבה בשטח קטן, הפך משום כך להיות טור של רעיונות ממוקדים ובדיקות שגרתיות.בהתאם לכך, הצגנו בשבועיים האחרונים רעיונות לניצול הזדמנויות השקעה במניות אירופאיות ובדקנו איך הם מתקדמים. היום נבדוק את ה-ETFs המייצגות השקעה במדינות ונראה איזה מהן רלבנטיות לתיק ההשקעות כשהבנצ'מרק הוא ה-S&P500.

EWA - אוסטרליה. מתחזקת מאוד ויכולה לתת פריצה משמעותית למעלה. תמיכה מעל 22.5 דולר תיחשב סימן שורי. לא נתפלא אם נראה את EWA באזור השיא ההיסטורי בעתיד הנראה לעין.

EWC - קנדה. גם אותה הצגנו כאן כמעניינת פעמים רבות. תמיכה יפה מעל הממוצעים הנעים שמהווה בסיס טוב לעליה. קנדה נהנית היום מסנטימנט חיובי כמדינה חזקה מהבחינה הכלכלית ושילוב של קנדה ואוסטרליה בתיק ההשקעות בהחלט מחזק אותו עם מדינות איתנות.

EWJ - יפן. עוד לא הגיעה למצב של עוצמה בהשוואה ל-S&P500 אבל בהחלט בכיוון. תמיכה יפה מעל 9.85. סיכוי טוב למגמת עליה ארוכת טווח.

EWH - הונג קונג. חוזרת להתחזק בהשוואה ל-S&P500. תמיכה מעל 15.57 תיחשב סימן שורי. בדרך לגל עולה משמעותי.

VNM - להשקעה בויאטנם. חדשה יחסית כך שאין לה היסטוריה טכנית אבל יש עניין בהשקעות במדינה ולכן אנחנו עוקבים אחריה. יש תמיכה ב-24.5 דולר ממנה היא יכולה לעלות. מהלך מעל 26.5 דולר יחשב סימן שורי.

נסיים עם בדיקה של אחת ה-ETF הפופולאריות, EWZ להשקעה בברזיל. מצבה נראה טוב למדי כך שכל "אוהדיה" יכולים להחזיק אותה עם הגנה מתחת ל-67 דולר. מהלך מעל 72 דולר יאשר התפתחות מגמת עליה.

יש עוד כמה וכמה ETF של מדדי מדינות שנראות אטרקטיביות להשקעה כך שבהמשך לניתוח הטכני מאמש ביחס למדדי וול סטריט ולאווירה החיובית במסחר בניו יורק מתקבלת תמונה עולמית שורית למדי ביחס להשקעה במניות.

עוד לא לקנות

FXI - אחת ה-ETF הסחירות לחשיפה לסין. עדיין נמצאת מתחת לממוצע הנע ל-200 יום ומהבחינה הזו כדאי להמתין עם פוזיציות רכש. רק מהלך מעל 42 דולר יציב אותה במגמת עליה. התנגדות ב-40.6 דולר ומהלך מתחת ל-39 דולר יחשבו סימן דובי.