קודקס: תוך 3 חודשים אוישו 70% ממשרות ההתמחות במשרדים הגדולים

עפ"י נתוני "קודקס", מאז דצמבר החלו כ-2,000 סטודנטים את חיפושי ההתמחות שלהם בגל המחפשים הראשון; הם זומנו באמצעות "קודקס" ל-2,686 ראיונות, כאשר חודש השיא של הזימונים נרשם בדצמבר 2009

הגם שרבים מאמינים כי תחילת ההתמחות היא נקודת הזינוק הראשונה של הסטודנטים למשפטים בדרך לקריירת עריכת הדין הנכספת, בפועל את המירוץ לעבר הגלימה החלו המתמחים הצעירים הרבה קודם.

סטודנטים למשפטים שנה א' יודעים כי עד סוף שנה ב' עליהם להיות כבר מסודרים עם מקום התמחות. המקומות "היוקרתיים" במשרדי עורכי הדין המובילים בארץ נתפסים מוקדם מאוד על-ידי סטודנטים זריזים שמציגים נתונים מרשימים בשנת הלימודים הראשונה ולעיתים השנייה. הסטודנט-המועמד עוד לא יודע כלום על תחומי ההתמחות והאופציות הפתוחים בפניו, הוא עדיין לא למד 80% מהקורסים הנלמדים לתואר במשפטים, ובמקרים רבים הוא עוד לא גיבש לעצמו מה באמת מעניין אותו בתחום המשפט.

אבל כל זה לא משנה, כי אם הוא לא ימצא מקום התמחות עד סוף שנה ב' - הוא ייאלץ "להתפשר" על מקום ההתמחות. המתמהמהים מגלים כי משרות המתמחים ב-20 המשרדים הגדולים, ועוד כמה משרדי בוטיק מובילים, כבר נתפסו.

על-פי ההיגיון המוזר הזה, שקיים בשוק עורכי הדין עשרות שנים, ללא מחאה רצינית מקרב השחקנים בו, כבר בדצמבר 2009 נורתה יריית הפתיחה של עונת גיוס המתמחים לשנת 2012 - ורוב המשרות הנחשקות כבר מאוישות.

מנתונים שאספה חברת ההשמה "קודקס", מהוותיקות ומהבולטות בהשמת משפטנים, מדצמבר ועד היום כ-2,000 סטודנטים החלו את חיפושי ההתמחות שלהם בגל המחפשים הראשון. הם זומנו באמצעות "קודקס" ל-2,686 ראיונות התמחות במשרדים שונים, כאשר חודש השיא של הזימונים נרשם בדצמבר 2009, שבמהלכו נערכו 1,600 זימונים לראיונות להתמחות.

ב-3 החודשים האחרונים אוישו כבר כ-70% ממשרות ההתמחות במשרדים הגדולים, המשפיעים ובעלי המוניטין בזירה המשפטית, הן למועדי מארס 2012 והן למועדי ספטמבר 2012.

בדומה לתחומים רבים, המתמחים הראשונים שנחטפים על-ידי המשרדים הם סטודנטים מצטיינים. המשרדים מחזרים אחריהם, דרך ימי היכרות עם השותפים הבכירים, מתנות קטנות ושיווק אגרסיבי של המשרד.

לדברי קודקס, "תקופת גיוסי הגל הראשון התאפיינה בתחרות בין המשרדים הגדולים על ליבם של המתמחים האיכותיים, אשר במהלכה לא חסכו המשרדים המגייסים במאמצים. זאת, מתוך הבנה כי ההשקעה בהון האנושי משתלמת ושהמתמחים של היום מייצגים, במקרים רבים, את עתיד המשרד".