הקמת העיר החרדית כסיף אושרה במועצה הארצית

הקמת העיר החרדית אושרה בינואר בוולנת"ע (הוועדה לעניינים תכנוניים עקרוניים) של המועצה הארצית ■ נציגי משרד הבינוי והשיכון, בראשות אריאל אטיאס, העריכו בדיון כי יש ביקוש של כ-100,000 יחידות דיור לציבור החרדי וכי כסיף תענה על חלק מהביקוש

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה של משרד הפנים המליצה על הקמת העיר החרדית כסיף בתל ערד בנגב שתכלול 10,000 יחידות דיור. זאת בעקבות אישור התוכנית שניתן בינואר בוועדה לעניינים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) של המועצה.

במסגרת ישיבת המועצה התקיים דיון ארוך בסוגיה העקרונית של השתלבות אוכלוסיות שונות בישובים קיימים לעומת הקמת ישובים מתבדלים. המועצה הארצית מצאה כי יש מקום ליצירת פתרון תכנוני ייעודי לצורכי המגורים הגדולים של האוכלוסייה החרדית לרבות במסגרת ישוב חדש.

בדיון סברה המועצה כי הקמת עיר חרדית בצומת תל ערד בנגב תתרום גם לחיזוק מטרופולין באר שבע ולכן המליצה על הקמת הישוב המוצע.

נציגי משרד הבינוי והשיכון, בראשות אריאל אטיאס, העריכו בדיון כי יש ביקוש של כ-100,000 יחידות דיור לציבור החרדי וכי כסיף תענה על חלק מהביקוש.

תכנונו של היישוב כסיף יקודם על ידי משרד הבינוי והשיכון ויוגש למוסדות התכנון לאחר אישור הקמת היישוב על ידי הממשלה. המועצה הנחתה כי בעת תכנון הישוב, יש מקום להתייחסות לעניין תכנונו של תל ערד וקביעת כללים לפתרונות תעסוקה במרחב, במטרה לחזק את המרחב כולו.