משכורות פברואר של טכנאי רשות השידור קוצצו באופן משמעותי

חלק ניכר מהעובדים אף לא הצליחו להגיע לשכר מינימום בשל שורת הקיצוצים ברשות ■ בעקבות כך הסכים בנק יהב להגדיל את מסגרות האשראי לכל טכנאי רשות השידור, זאת ללא עלות כספית

בנק יהב הגדיל את האשראי לכל טכנאי רשות השידור, זאת לאחר שחל קיצוץ משמעותי במשכורותיהם בחודש פברואר. חלק ניכר מהעובדים אף לא הצליחו להגיע לשכר מינימום בשל שורת הקיצוצים ברשות השידור.

"היו עובדים שקיבלו 3,450 שקל, ואחרים אף 1,500 ו-2,700 שקל", אמר נציג הטכנאים ל"גלובס". "לכן פנינו בבקשה לעזרה לבנק, והנהלתו הסכימה לתת לנו את מסגרת האשראי ללא עלות כספית".

בשל הסכמים קיבוציים הסטוריים ברשות השידור, בסיס המשכורות של העובדים הוא נמוך ביותר. תוספות השעות הנוספות והכוננויות, שצומצמו באחרונה על-ידי הנהלת הרשות, מהווים את חלק הארי במשכורות. מעבר לכך ההנהלה העבירה משכורות חלקיות בלבד.

בתוך כך התקיימה ישיבה בתוך רשות השידור בנושא הרפורמה. הטכנאים וההסתדרות נפגשו עם הנהלת הרשות בכדי לדון על מה שמכונה "גמישות ניהולית". בין היתר מבקשת רשות השידור להפעיל שידורי רדיו ללא שימוש בטכנאים, כראות עיניה, כאשר השדר הוא שמנהל את השידור. ההסתדרות והטכנאים התנגדו לדרישה זו, והדיונים הסתיימו ללא התקדמות. בצל זה נמשכים העיצומים ברשות.

מבנק יהב נמסר כי "הנהלת בנק יהב החליטה לבוא לעזרת לקוחותיה, עובדי רשות השידור, כפי שעשתה זאת בעבר לעובדי רשות השידור וקבוצות עובדים אחרות במגזר הציבורי. כל סניפי בנק יהב הונחו לבוא לקראת עובדי רשות השידור ולהגדיל את מסגרות האשראי שלהם במידת הצורך והאפשר, בשל אי-העברת משכורתם המלאה. בנק יהב ימשיך לתמוך בעובדים כפי שעשה מאז הקמתו כבנק של עובדי המדינה, המגזר הציבורי וכלל השכירים בישראל".