ביתו של דוד אדמון בת"א מומש ב-5 מיליון שקל ע"י מרכנתיל

מרכנתיל מימש הבית בשל פיגור במשכנתא ■ הבית, ששוויו הוערך בכ-6 מיליון שקל לפני כחצי שנה, נמכר לבעלי בוטיק תל אביבי

הקוטג' של דוד אדמון, מוותיקי ענף הפרסום בישראל ושגריר ישראל בהונגריה לשעבר, נמכר לזוג בעלי בוטיק תל אביבי ב-5 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". מדובר בבית פרטי ברחוב שרת בשיכון צמרת היוקרתי שבמתחם כיכר המדינה בתל אביב. שווי הבית הוערך בכ-6 מיליון שקל לפני כחצי שנה.

באוקטובר 2009 פתח בנק מרכנתיל דיסקונט בהליכי מימוש של הנכס, הרשום על שם בנו של דוד אדמון, אדי אדמון, עקב פיגור בתשלומי המשכנתא. עם מכירת הבית יקבל הבנק 2.65 מיליון שקל מהקונים. הבנק מיוצג על ידי עו"ד מור נרדיה ממשרד דורית לוי טילר.

באוקטובר 2006, במסגרת מיחזור הלוואות, נטל אדמון מבנק מרכנתיל משכנתא בסך 2.1 מיליון שקל לרכישת הקוטג' היוקרתי ב"שיכון צמרת". בבקשה למימוש המשכנתא טען הבנק כי ב-2008 החל אדמון לפגר בהחזרי המשכנתא, אולם גובש הסכם לסילוק חוב הפיגורים. אלא שלטענת הבנק, משפחת אדמון לא עמדה בתשלומים. רשם ההוצאה לפועל העניק לאדמון פרק זמן מוגדר כדי לנסות למצוא בעצמו קונה לקוטג' - אחרת ימונה כונס למכירתו.

פחות משווי השוק

מתווכי יוקרה מעריכים כי ביתו של אדמון נמכר ב-20% עד 25% מתחת לשוויו האמיתי. לדברי מאיר מנחם, מבעלי סוכנות התיווך נאות שירן, המחירים לבתים צמודי קרקע על מגרשים של 300 מ"ר בשיכון צמרת מגיעים ל-8 מיליון שקל. "אם זה בית שמיש, המחיר נע סביב 7 מיליון שקל; אם מדובר במגרש עם בית להריסה, המחיר נע סביב 6 מיליון שקל". המתווכת אביטל כהן אהרוני מרי/מקס אומרת שווילה בשטח בנוי של 220 מ"ר בשיכון צמרת עומדת למכירה כבר ארבעה חודשים בעבור 6 מיליון שקל, אך טרם נמכרה.

דוד אדמון, כיום בשנות ה-70 לחייו היה שחקן מרכזי בענף הפרסום בעיקר בשנות ה-60 וה-70. בהמשך נקלע לקשיים כלכליים. ב-2004 מינה אותו שר החוץ דאז, סילבן שלום, לשגריר ישראל בהונגריה.

לפני כשנתיים וחצי נפתחה נגד אדמון חקירה בחשד לכאורה לקבלת שוחד, קבלת דבר במרמה והפרת אמונים. הוא נחשד שניצל לכאורה את משרתו כשגריר לטובת עסקיו הפרטיים. ב-2009 נסגר התיק מחוסר ראיות.

פרקליטו של אדמון סירב להגיב.