סניגורי אולמרט: נשקול להתלונן ללשכה על פרקליט מחוז ירושלים אלי אברבנאל

סניגוריו של ראש הממשלה לשעבר מוחים על כך שהתביעה הגישה לביהמ"ש עדויות שמסר אולמרט למשטרה בחקירה מלפני 21 שנה: "מדובר במעשה חמור שמדגיש עד כמה חלשות הראיות המצויות בידי הפרקליטות"

צוות התביעה מטעם פרקליטות מחוז ירושלים במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הגיש בשבוע שעבר לבית המשפט תמלילים של 3 עדויות שמסר אולמרט במשטרה לפני 21 שנה, במסגרת חקירת פרשת "חשבוניות הליכוד". אולמרט הועמד לדין בפרשה זו, ואולם זוכה בסופו של דבר בשל חוסר הוכחות.

סניגוריו של אולמרט התלוננו בפני פרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבנאל, על הגשת הפרוטוקולים שאינם קשורים לפרשות הנוכחיות, ומאיימים לנקוט צעדים משמעתיים נגדו.

בפרקליטות דחו היום (ג') את הטענות. "3 ההודעות האמורות מהוות חלק מחומר החקירה בתיק", כתב עו"ד אורי קורב במענה לסניגורים. "זהו חומר שצולם על-ידיכם לפני חודשים ארוכים, והמצוי אף ברשימת חומרי החקירה".

לטענת הפרקליטות, גם שמו של החוקר, זכריה בנאי, שגבה את הודעותיו של אולמרט במשטרה בשנים 1989-1991, מופיע ברשימת עדי התביעה שצורפו לכתב האישום זה מכבר, והדברים היו ידועים.

"התנהלות חמורה"

דיון ההוכחות הראשון במשפטו של אולמרט התקיים ביום חמישי האחרון, ובסופו הגישה הפרקליטות, בהתאם להסכמות הדיוניות שאליה הגיעה עם צוות הסניגורים, ארגז מסמכים לבית המשפט, ובו אמורים היו להימצא פרוטוקולי העדויות שמסר אולמרט במשטרה בפרשות שבגינן הוגש כתב אישום - פרשת ראשונטורס, טלנסקי, מרכז ההשקעות ומבקר המדינה. לארגז המסמכים התלוותה גם הודעה מטעמו של אברבנאל.

ואולם, כשקיבלו הסניגורים את העתק הודעתו של פרקליט המחוז, התברר להם להפתעתם כי בין התמלילים שנמסרו נמצאות גם 3 עדויות שמסר אולמרט בשנים 1989-1991, במסגרת חקירת פרשת "חשבוניות הליכוד".

"מעשה זה הינו בלתי ראוי בעליל", כתב אתמול עו"ד נבות תל-צור מצוות ההגנה לאברבנאל, "הואיל ומעולם לא ניתנה הסכמה להגיש הודעות שנגבו לפני 20 שנה, בהליך אחר שהסתיים בזיכוי, ולהציגן באופן שעלול היה להטעות את בית המשפט".

הסניגורים, שהגדירו את התנהלותו של אברבנאל כ"חמורה", דרשו לקבל הסברים באשר להגשת התמלילים לבית המשפט. הסניגורים שוקלים, בכפוף לתשובות שיתקבלו, לפנות גם בתלונה משמעתית נגד עו"ד אברבנאל ללשכת עורכי הדין.

"מדובר במעשה חמור שמדגיש עד כמה חלשות הראיות המצויות בידי הפרקליטות", נמסר מטעם אולמרט, "עד כדי כך שהם מנסים לנפח ולעבות את התיק בתכסיסי רמייה".