יו"ר בזק: "חברת החשמל מעכבת את פריסת רשת ה-NGN שלנו"

שלמה רודב יוצא לראשונה בגלוי נגד כניסת חברת החשמל לשוק התקשורת: "החברה לא מספקת חשמל לארונות התקשורת החדשים" ■ חברת החשמל: "אנחנו יוצאים מגדרנו כדי לתמוך בפרויקט השאפתני של בזק, שמחייב חיבור אלפי ארונות תקשורת לחשמל"

"חברת החשמל מעכבת את פריסת רשת ה-NGN", כך אומר שלמה רודב, יו"ר דירקטוריון בזק , בראיון נדיר ל"גלובס", בנוגע לכוונה לאפשר לחברת החשמל להיכנס לשוק תשתיות התקשורת בישראל. "אנחנו מאוד רוצים שחברת החשמל גם תספק לנו חשמל לארונות שלנו לצורך פריסת הרשת אך חברת החשמל לא מחברת את ארונות התקשורת החדשים שלנו".

עד כה נמנעה בזק מכל התייחסות למהלך והניחה לחברת הוט להתמודד עם משרד התקשורת ועם ראש הממשלה, שתומכים בכניסת חברת החשמל לשוק התקשורת. כעת הופך יו"ר בזק את המלחמה בין שתי החברות לגלויה.

לדברי רודב, לא מפריע לו שחברת החשמל תיכנס לתחום, אולם הוא חושש ממה שמסתמן כניסיון לעכב לבזק את פריסת רשת ה-NGN. גם אבי גבאי, מנכ"ל החברה, טוען חברת החשמל מהווה כיום גורם מעכב לפריסת הרשת. לדבריו, בזק פנתה לעמוס לסקר, מנכ"ל חברת החשמל, וזה הבטיח לטפל בעניין.

לדברי רודב, בזק מברכת על כל תחרות, גם כאשר מדובר בחברת החשמל. "אם חברת החשמל תיתן שירות ללקוחות במדינת ישראל באותה רמה של SLA (איכות שירות), שבמסגרתו כל החברות האחרות מחויבות, עם פריסה אוניברסלית ושירות ללקוחות, אנחנו נשמח לכל תחרות".

- אתה לא רואה בזה איום?

"הכל איום. אבל בכל איום יש הזדמנות. אני לא מפחד מתחרות. מבחינתי חברת החשמל היא לא איום גדול יותר מסלקום או פרטנר או הוט או 012 או מירס. זה עוד שחקן אחד בשוק".

- מדובר בשוק התשתיות שבו בזק הכי דומיננטית. היא יכולה להיפגע יותר מהוט?

"העובדה שאני נפגע מתחרות היא לא סיבה שלא תהיה תחרות. להפך, זה יחייב אותי לעשות את הכי טוב. אני מניח שמדינת ישראל תוודא שחברת החשמל לא תעלה לי את המחיר כאחד הצרכנים הגדולים של חשמל במדינה, ושדרך זה תלך לעשות סבסוד צולב לדברים אחרים. אבל אם חברת החשמל או כל שחקן אחר יבוא ויחליט להשקיע מיליארדים בתשתיות תקשורת להקים, קול סנטרים של אלפי עובדים, תדע לתת שירות איכותי ללקוחות שלה - בשמחה".

- כפי שראית, למתחרים שלך יש הרבה חששות מחברת החשמל.

"אני אחראי עלינו. אנו חיים בסביבה מאוד תחרותית. אז יהיה עוד מתחרה, אבל אני אומר שוב - בתנאי שזה כלכלי. אם מדינת ישראל באה ואומרת או.קי אנחנו עכשיו כמדינה. חברת חשמל זה המדינה, רוצים עכשיו לתת תשתיות לכל המדינה בחינם אין שום בעיה רק שיגידו את זה".

- תקנה מהם תשתיות?

"ממדינת ישראל, אם יינתן בחינם, למה לא?".

- לא תרצה להקים תחנת כוח בתגובה על המהלך של חברת החשמל?

"לא בתגובה, רק אם נחשוב שיש פה הזדמנות. אנחנו כרגע מתמקדים בתחומים שלנו. אנחנו מאוד רוצים שחברת החשמל גם תספק חשמל לארונות שלנו. כרגע היא מעכבת אותנו וזה חלק מהסיבות לעיכוב בפריסה של ה-NGN".

- זה נראה לך מהלך שקשור לתחרות או סתם חוסר יעילות מצדם?

"קשה לי להאמין שחברת החשמל עושה משהו מתוך כוונת זדון".

- יכול להיות שמישהו שם מנסה לפגוע בכם?

רודב שותק שתיקה גדולה ומסרב לענות.

דובר חברת חשמל: "חברת החשמל יוצאת מגדרה כדי לתמוך בפרויקט השאפתני של בזק לפריסת רשת ה-NGN, דבר שמחייב חיבור אלפי ארונות תקשורת במדינת ישראל לחשמל. לצורך כך הוקם צוות עבודה משותף שפרס לבזק שטיח אדום כגורם תשתית לאומי. אם יש לבזק בעיות שוטפות בעניין היא מוזמנת לפנות לגורמים הבכירים בחברת החשמל ותקבל כל סיוע. לא קיבלנו כל טענה בעניין ותמוה שמקבלים פנייה כזו דרך העיתונות. אנו מקווים שהסיבה לכך אינה קשורה כלל לנושא זה".