גם בצרפת ובבלגיה ערוצי השידור לא מוכנים לשלם על כדורגל

‏TV Sports Market‏ מדווח כי ראשי הליגה הצרפתית והבלגית פתחו בהליכים להקמת ערוץ טלוויזיה עצמאי שיופעל ע"י הליגה, ובו ישודרו המשחקים למנויים בתשלום

למרות הדיווחים על הסכמי טלוויזיה חסרי תקדים שבהן נמכרות זכויות הכדורגל של הליגות באירופה (הפרמיירליג האנגלית, הסרייה ‏A‏, הבונדסליגה), לא מעט ליגות מתקשות לעניין את גופי השידור בחידוש ההסכמים לעונות הבאות וחוששות מירידה משמעותית במחירי הזכויות.

חלק מהליגות הגדולות באירופה שוקלות אפשרות דומה לזו שנעשתה לפני שנה בליגה ההולנדית: פתיחת ערוץ טלוויזיה עצמאי שבו ישודרו המשחקים. ה-‏TV Sports Market‏ מדווח כי ראשי הליגה הצרפתית והבלגית, פתחו בהליכים להקמת ערוץ טלוויזיה עצמאי שיופעל על ידי הליגה ובו ישודרו המשחקים למנויים בתשלום. ההחלטה באה בעקבות העובדה שגופי השידור בצרפת ובבלגיה אינם מוכנים להיכנס למכרז הטלוויזיה החדש בגלל מחיר הזכויות, ובגלל מצבם הקשה של חלק מהגופים המשדרים.

גם בסקוטלנד שקלו בשנה האחרונה לפתוח ערוץ טלוויזיה עצמאי של הליגה, בעקבות הנפילה של סטנטה, ערוץ הפיי האירי. בגרמניה ניסה לא מכבר טייקון התקשורת ליאו קירש ליזום ערוץ דומה.

בהולנד הערוץ פועל בהצלחה זו השנה השנייה, עם 450 אלף מנויים, וראשי הליגה ההולנדית מקבלים 7 אירו מדי חודש מכל מתחבר עבור הערוץ.

אגב, גם בהתאחדות לכדורגל בישראל היה מי שהעלה את הרעיון להקמת ערוץ עצמאי בקיץ האחרון, בעקבות הקשיים למכור את זכויות השידור של הליגה.