מנצ'סטר יונייטד נגד גולדמן זאקס

אלופת אנגליה מאיימת להפסיק את הקשרים העסקיים עם בנק ההשקעות האמריקני, בעקבות ניסיון של הכלכלן הראשי בבנק לסייע בהוצאת הקבוצה מידי משפחת גלייזר

מנצ'סטר יונייטד שוקלת להפסיק קשריה העסקיים עם גולדמן זאקס. זאת בעקבות היוזמה החדשה של ג'ים אוניל, הכלכלן הראשי בבנק ההשקעות האמריקני, לארגן קבוצת רכישה שתקנה את האחזקות על אלופת אנגליה מידיה של משפחת גלייזר, השולטת במועדון.

גולדמן זאקס היו מעורבים לאחרונה בתוכנית הנפקת האג"ח של מנצ'סטר יונייטד, בשווי של יותר מ-500 מיליון ליש"ט. על-פי גורמים המעורים בפרטי המקרה, משפחת גלייזר זועמת על מהלכיו האחרונים של אוניל, שצוטט השבוע כשאמר כי "יש יותר מדי חובות ליונייטד, היא מתנהלת בצורה לא נכונה". אוניל, לשעבר חבר בהנהלת מנצ'סטר יונייטד, נחשב לחבר קרוב של מאמן הקבוצה אלכס פרגוסון ולמנכ"ל דייויד גיל.

משפחת גלייזר טוענת כי מעשיו האחרונים של אוניל ימנעו מהקבוצה להמשיך לעבוד במישור הפיננסי עם גולדמן זאקס. אוניל הגיב לדברים: "אני פועל בעניין מנצ'סטר יונייטד במישור האישי בלבד". מגולדמן זאקס לא התקבלה תגובה.

אגב, הזעם של משפחת גלייזר על "האבירים האדומים", הכינוי שאותו בחרה לעצמה קבוצת הרכישה של ג'ים אוניל, לא מופנה רק לעברו ולעבר גולדמן זאקס. דייויד גיל תקף ביום רביעי את מנכ"ל בנק ההשקעות סימור פירס, קית' האריס, אחד מהחברים ביוזמה החדשה. גיל אמר על האריס, שבעבר תיווך במכירת מספר קבוצות פרמיירליג: "איפה שיש כותרות ויחסי ציבור, תמצאו את קית' האריס. אבל האמת היא שהרקורד שלו בכדורגל זה לא משהו לכתוב עליו".