ניו-זילנד מציגה: שיתוף-פעולה בין שומרי משקל ו... מקדונלד'ס

כך דווח בגלי צה"ל ■ שתי החברות חתמו על הסכם במסגרתו ימליץ ארגון ההרזיה הבינלאומי על 3 ארוחות של ענקית המזון המהיר ■ התזונאים זועמים, אך בארגון מבטיחים: "חקרנו את הארוחות היטב - והן מתאימות לחברינו"

ארגון ההרזיה העולמי "שומרי משקל" משתף פעולה עם רשת מקדונלד'ס וימליץ על ארוחות של ענקית המזון המהיר כחלק מהדיאטה המומלצת ללקוחותיו - כך דווח היום (ה') בגלי צה"ל.

על-פי העסקה, שהושקה השבוע רשמית בניו-זילנד, יופיע הלוגו של "שומרי משקל" על 3 ארוחות של מקדונלדס שלדעתם יכולות להשתלב בדיאטה. המנות - נגיסי עוף, פילה דג ורול עוף - יסומנו כשוות 6.5 נקודות בתוכנית ההרזיה של "שומרי משקל", לפיה אדם יכול לצרוך 18-40 נקודות ביום.

מנכ"ל מקדונלד'ס בניו-זילנד, מרק האת'ורן, מסר כי "מדובר במטרה נעלה. אנחנו מגישים 1.5 מיליון ארוחות בשבוע ל-4 מיליון אזרחים, ומנסים ככל יכולתנו ליצור שינוי בהתנהגות וליצור מודעות אצל לקוחותינו לאורח חיים בריא".

מנגד, תזונאים זועמים על החלטת ארגון ההרזיה לחבור לענקית המזון המהיר. התזונאית רוזמרי סטאנטון סבורה כי היוזמה החדשה תוביל לתוצאה דומה לזו שהביאה הכנסת מוצרי הבריאות לרשתות ענקית המזון - עלייה חדה בצריכת ההמבורגרים והצ'יפס. "המוצרים החדשים הכניסו אנשים צרכנים לסניפים, אך כשכבר היו בפנים - העדיפו לקנות את המוצרים הלא-בריאים", היא מסבירה.

ב"שומרי משקל" מבטיחים כי ערכו מחקר מקיף כדי לוודא כי הארוחות אכן מתאימות לחבריהם. "לא היינו משתפים עמם פעולה אם לא היינו משוכנעים שהם השתנו בצורה יסודית", אומר המנכ"ל העסקי של "שומרי משקל אוסטרליה", כריס סטירק.

עם זאת, שיתוף-הפעולה לא צפוי להתרחב מעבר לניו-זילנד, נכון לעכשיו.