כוכבו של דני דנקנר שוב דורך

אלא שהפעם הוא כבר לא ממלא את התפקיד ההרואי כקורבן האג'נדות של בנק ישראל

דני דנקנר היה מוותר בכיף על כל החשיפה התקשורתית שקיבל בשנה החולפת. רגע אחרי שהסערה סביב הדחתו המתוקשרת מתפקידו כיו"ר בנק הפועלים שככה, נדמה היה כי הוא מצליח להיעלם ברקע. עכשיו מתברר כי זו היתה רק אשליה.

אתמול החל שוב מחול שדים סביבו, אלא שהפעם דנקנר כבר לא ממלא את תפקיד קורבן האג'נדות של בנק ישראל. הפעם, דנקנר ממלא תפקיד הרבה פחות הרואי, וגם פחות נורמטיבי, של "חשוד בחקירה פלילית".

הודעתה הלקונית של המשטרה מאתמול - לפיה היחידה הארצית לחקירות הונאה חוקרת את דנקנר באזהרה בקשר לתפקידו כדירקטור וכיו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, לאור חשדות לכאורה לביצוע עבירות פליליות מתחום טוהר המידות - לא סיפקה את הסקרנות התקשורתית-כאילו-ציבורית שלנו, ופתחה פתח לספקולציות שפורסמו בכל כלי התקשורת.

מה שבטוח: יש לנו מספיק פרשיות להיטפל אליהן במקרה של דנקנר. יש חקירת רשות ניירות ערך בפרשיית מידע הפנים במניית בנק הפועלים - אך מהר מאוד התברר שזה כנראה לא זה. יש גם את שאלת הקשר בין הדחתו מתפקידו כיו"ר הבנק לחקירה המתנהלת, ויש את ההערכות המרכזיות, לפיהן המשטרה בחנה את קשריו של דנקנר עם קרן ההשקעות RP קפיטל.

האם גם הפעם נראה את שרי אריסון נלחמת כלביאה המגנה על גוריה על מנת לטהר את שמו דנקנר? ואולי הפרשה החדשה, שהחלה בקול תרועה רמה, תסתיים - כמו חקירות רבות שנחשפו בתקשורת בעבר - בקול ענות חלושה?

קשה להעריך לאן הרוח נושבת, וגורמי החקירה השונים מילאו את פיהם מים, אך מה שבטוח הוא שדנקנר הפך השנה לכוכב בעל-כורחו.