קשת כבר זכתה ב"האח הגדול": 80 מיליון שקל הכנסות בעונה השנייה

זכיינית ערוץ 2 קשת גבתה פרמיה עבור פרסום ב"אח הגדול" ■ התוכנית הקפיצה ב-10% את הרייטינג למהדורות החדשות - וב-20% את הרייטינג לתוכניות הלייט-נייט ■ פגיעה קשה ברייטינג של ערוץ 10

התוכנית "האח הגדול" הצליחה לספק לזכיינית ערוץ 2 קשת הכנסות יוצאות דופן - וההערכות בשוק מדברות על הכנסות בסדר גודל של כ-80-70 מיליון שקל לכל העונה (כולל הגמר) מפרסומות וחסויות.

ניתוח של הנתונים מראה כי לתוכנית היתה השפעה חיובית על הזכיין והכנסות מוגברות לכל יום השידור, כתוצאה מהמקפצה שהתוכנית יצרה.

בימי השידור של "האח הגדול" נהנו מהדורות החדשות ששודרו לפני התוכנית מההתכנסות שלקראתה, מה שהביא לתוספת צפייה של 10% לעומת יום רגיל, וממקפצת רייטינג בתוכניות הלייט-נייט, שהביאה לתוספת צפייה של 20%. לתוספות הצפייה האלה יש משמעות כספית, שכן השוק משלם לפי נקודות ריטיינג.

בהתאמה, לתוכנית היתה השפעה קשה על ערוץ 10 ופגיעה לא רק בימי השידור של "האח הגדול", אלא גם על הנתח המסחרי המצרפי שלו - מאחר שהתוכנית שודרה פעמיים בשבוע והשפיעה על כל הערב. הרייטינג הגבוה הקטין מאוד את הנתח המסחרי של ערוץ 10 בכל התקופה ולא איפשר לו לבסס הרגלי צפייה.

האח הגדול / צלם: רונן אקרמן
 האח הגדול / צלם: רונן אקרמן

לדברי נבו כרמי, מנהל המדיה של יהושע TBWA, "היתרונות למפרסמים בתוכנית היו גם הצפייה משפחתית שמורכבת מקהלים רחבים ומגוונים - מה שלא קיים ברוב התוכניות - וגם יתרון בקהלים צעירים שהם קשים לאיתור בערוצים המסחריים. בנוסף, התוכנית איפשרה כיסוי (ריץ') גבוה בזמן קצר, שנבע גם מהרייטינג של התוכנית וגם מהתדירות שלה, וזה נתן עוצמה לקמפיין. מאידך, קשת תמחרה את 'האח הגדול' בעלות לנקודה גבוהה יותר וגבתה פרמיה ביחס לתוכניות פריים אחרות. העלות ותדירות השידור ייקרו את עלות הקמפיינים".