ההסתדרות: נגיש תביעה אישית נגד בכירי דיסקונט למשכנתאות

היועץ המשפטי בהסתדרות שלח מכתבי התרעה לפני נקיטה בצעדים משפטיים נגד 11 מנהלים בכירים בבנק, בהם הזהיר כי יתבע אותם אישית אם ימשיכו לאיים וללחוץ לכאורה על עובדי הבנק שהצטרפו השבוע להסתדרות

היועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד שי תקן, שיגר היום (ה') מכתבי התרעה לפני נקיטה בצעדים משפטיים נגד 11 מנהלים בכירים בבנק דיסקונט למשכנתאות. תקן מזהיר את המנהלים כי ההסתדרות תתבע אותם אישית, אם הם ימשיכו לאיים וללחוץ לכאורה על עובדי הבנק שהצטרפו השבוע להסתדרות.

מי ש"זכתה" לקבל היום מכתב באמצעות שליח היא מנכ"לית הבנק, אתי לנגרמן, ויחד איתה נמנים: סמנכ"ל משאבי האנוש, אלדד זרחיה; מנהל מחלקת חיתום, אשר לוגסי; סמנכ"ל אגף ניהול סיכונים, משה אלפרין; מנהלת סניף ראשי תל-אביב, דליה דוד; מנהלת מחלקת בחינה וביצוע, יוליה גרשון; מנהלת מחלקת מעקב ובטחונות, אורנה בן-אוליאל; מנהלת מוקד טלפוני, הילה בר; מנהלת מחלקת ביצוע בטחונו, דנית אפל; מנהלת מחלקת סריקה, יונה דרור; והיועץ המשפטי, עו"ד יגאל בורוכובסקי.

"ההסתדרות רואה בך אחראי באופן אישי לכל נזק שיגרם לעובדים", כתב עו"ד תקן במכתבים ששיגר. "ההסתדרות שומרת לעצמה את הזכות לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות תביעה אישית כלפיך בגין הפגיעה הקשה בחופש ההתארגנות, וזאת בסכום המירבי הקבוע בחוק, על סך 200 אלף שקל", הוא הוסיף.

עובדי הבנק דיווחו ביממה האחרונה להסתדרות כי המנהלים הבכירים כינסו את העובדים בעקבות ישיבת חירום שערכו קודם לכן, והפצירו בהם לבטל את חברותם בהסתדרות. עוד נטען כי המנהלים אף העניקו לעובדים "סיוע משפטי" כיצד ניתן לבטל את החברות בארגון.

כבר אתמול (ד') התקבלו בהסתדרות מספר הודעות ביטול מצד עובדים, אולם בהסתדרות מדגישים כי הם מחזיקים עדיין במספר הדרוש שהחוק מחייב כדי להפוך לארגון היציג של העובדים.

יצויין כי עובדי דיסקונט למשכנתאות הועסקו עד היום באמצעות חוזים אישיים, בשונה מחבריהם בבנק דיסקונט. העובדים חוששים לביטחונם התעסוקתי, כך על-פי ההסתדרות, ודורשים כעת משא-ומתן על הסכם קיבוצי.

מהבנק נמסר בתגובה: "אנו דוחים מכל וכל את ההאשמות המפורטות. הנהלת הבנק אינה פועלת לשלול מעובדיה את זכות ההתארגנות. נציגי ההתאגדות ניסו לבצע מחטף על-ידי מסירת דיסאינפורמציה ואיומים על עובדי בנק דיסקונט למשכנתאות שהתעקשו לא לקחת חלק במהלך. אנו תמהים על הדרך הלא ראויה שבה ההסתדרות החדשה בוחרת לקדם ערכים ראויים".