כל הרשויות המקומיות ישבתו ביום ד' בשל הקיצוץ בתקציביהן

מדובר בשביתת אזהרה בת יום אחד שבעקבותיה תיתכן גם שביתה כללית ■ "זו רק ההתחלה" מבטיחים במרכז השלטון המקומי, אחרי שהממשלה קיצצה ב 2010 את תקציבי החובה שעליה להעביר ב-47%

מרכז השלטון המקומי פרסם היום (ה') הודעה לפיה הרשויות המקומיות יוצאות למאבק ויקיימו שביתת אזהרה בת יום אחד ביום רביעי הקרוב. בהמשך בכוונתן לקיים שביתה כללית. "זו רק ההתחלה" מבטיחים במרכז השלטון המקומי, אחרי שהממשלה קיצצה ב 2010 את תקציבי החובה שעליה להעביר ב-47%.

במחאה כנגד הקיצוץ הדרמטי בתקציבי החובה הממשלתיים וגזירות נוספות שהוטלו על הרשויות המקומיות , קיימו ראשי הרשויות, היום (ה') אסיפת חירום בת"א ובה החליטו לצאת למאבק בלתי מתפשר - מחוסר ברירה. זאת לאחר מיצוי ההדברות בין ראשי השלטון המקומי לממשלה - הידברות הנמשכת שבועות ארוכים אך לא הניבה תוצאות.

בישיבה המיוחדת נכחו למעלה מ-120 ראשי רשויות והתקיימה הצבעה על יציאה למאבק. ההחלטה התקבלה פה אחד. המאבק המשותף לכל 255 הרשויות המקומיות - כולל פורום 15 הערים הגדולות בראשותו של רון חולדאי, ומרכז המועצות האזוריות בראשותו של שמוליק ריפמן.

יו"ר פורום ה-15, רון חולדאי: "במקום שהממשלה תוריד בחצי אחוז את המע"מ, היא צריכה להעביר את הכסף הזה למקום שבאמת דרוש לאזרחים - דרך הרשויות המקומיות, ערי הפורום מאוחדות עם השלטון המקומי"

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט: "ניסינו בכל כוחנו למנוע את היציאה למאבק אך הממשלה לא הותירה בידינו ברירה. החינוך ייפגע קשות, שרותי הרווחה מקוצצים, מחירי המים מאמירים - והאזרחים משלמים את המחיר".

יו"ר מרכז המועצות האזוריות, שמוליק ריפמן: "כיום חסרים לנו 900 מליון שקל. המאבק הזה הוא חובתנו כלפי התושבים"

בשלב ראשון, תתקיים ביום שלישי הקרוב מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב ולאחריה ביום רביעי - תתקיים שביתת אזהרה בת יום אחד בכל הרשויות המקומיות. במהלכה: לא תתקיים קבלת קהל ברשויות המקומיות, לא תיאסף אשפה ולא ינתנו שירותים עירוניים. בנוסף, באותו היום (ד') יתקיים יום התגייסות ארצית: כל ראשי הרשויות ילמדו במקביל "שעת אזרחות" בכיתות י' - י"ב בבתי הספר ברחבי הארץ, בנושא תפקיד הרשויות בחיי האזרח, ויסבירו לתלמידים כי המאבק הוא עבורם.

תגובת משרד האוצר להודעת השלטון המקומי: "בשנת 2009 תקציב מענקי האיזון לרשויות מקומיות עמד על כ-2.4 מיליארד שקל. על פי החלטת הממשלה תקציב מענקי האיזון בשנת 2010 יעמוד על כ- 1.8 מיליארד שקל. לאחר מספר דיונים עם נציגי השלטון המקומי, במסגרת מו"מ שמוביל משרד הפנים, הוצג מתווה על פיו יגדל תקציב מענקי האיזון בשנת 2010 ללמעלה מ- 2.5 מיליארד שקל. לאור הגידול המוצע בתקציב, צר לנו שהנהגת השלטון המקומי מגלה חוסר אחריות ומודיעה על השבתה מיותרת על חשבונם של התושבים ועובדי העיריות".