שיכון ובינוי תקים כביש אגרה במונטנגרו בלמעלה ממיליארד אירו

חתימת הסכם הזיכיון בפרויקט ותנאיו כפופים למו"מ מול ממשלת מונטנגרו ■ כביש חוצה מונטנגרו יהיה באורך כולל של כ-170 ק"מ

קבוצת שיכון ובינוי יחד עם שותף אירופאי, נבחרו להקמתו של פרויקט להקמה, תפעול ותחזוקה של כביש אגרה במונטנגרו - חוצה מונטנגרו באורך כולל של כ-170 ק"מ. היקף השלב הראשון שיבוצע מוערך בהיקף העולה על מיליארד אירו. מדובר במכרז ה-PPP הראשון הנערך במונטנגרו.

פרויקט בניית הכביש כולל מנהרות וגשרים. לאחר השלמת כל מקטעי הכביש, הוא יחבר בין עיר הנמל Bar לעיר Boljare הנמצאת על הגבול של מונטנגרו עם סרביה. מדובר בפרויקט התשתית הגדול בתולדות מונטנגרו.

פרויקט זה מצטרף לפרויקטים נוספים עליהן הודיעה החברה באחרונה, דוגמת סלילת כביש בקניה בהיקף כספי של כ-210 מיליון דולר, ושיקום כביש באזרביג'אן בהיקף כספי של כ-337 מיליון דולר.

חתימת הסכם הזיכיון בפרויקט ותנאיו כפופים למשא מתן מול ממשלת מונטנגרו. כניסתו לתוקף של הסכם הזיכיון, אם ייחתם, כמו גם תחילתן של עבודות ההקמה, מותנות בהסדרת מימון בהיקפים מהותיים הנדרש לפרויקט, בהעמדת מקורות המימון הנדרשים להקמתו ובהשלמת סגירה פיננסית לפרויקט.

עמית שגב, סמנכ"ל הזכיינות בקבוצת שיכון ובינוי: "שיכון ובינוי מובילה בהקמת פרויקטי תשתית מורכבים בהיקפי ענק ופועלת במדינות רבות. השילוב של יכולות שיכון ובינוי בהובלה ומימון פרויקטים גדולים מחד והיכולות בתחום ההנדסי מאידך תרמו להחלטת ממשלת מונטנגרו לבחור בקבוצה".

עפר קוטלר, מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי: "אנו שמחים להיות מעורבים בפרויקט ענק זה במונטנגרו כחלק מאסטרטגיית הקבוצה להרחיב את פעילותה למדינות נוספות. בחירה בקבוצת שיכון ובינוי בפרויקט התשתית הגדול במונטנגרו מוכיחה כי הקבוצה מובילה בשוק התשתיות העולמי".