מנהל המחלקה הכלכלית באקסלנס: השוק בדרך חזרה לשיא

יניב חברון: "מכיוון שאנו צופים כי אירופה תשקוט לפחות עד המחצית השניה של השנה, נראה כי הנתיב החיובי של השווקים פנוי למדי, אם כי הוא קצר יותר בהשוואה לשנה קודמת"

יניב חברון, מנהל המחלקה הכלכלית בבית ההשקעות אקסלנס, מפגין אופטימיות לגבי המשך דרכו של שוק ההון המקומי בחודשים הקרובים. חברון מעריך, בסקירה שפרסם היום, ששוק ההון הישראלי נמצא בדרכו לרמות השיא שנרשמו ב-2007. "כשמביטים לאופק קצר של 3 חודשים אנו רואים מגמה חיובית בשוק המניות באין מפריע. רמת ריבית נמוכה, המשך תמיכה בשווקים נזילים ואינדיקטורים חיוביים יספקו את הדלק לשוקי המניות".

באקסלנס גם לא מתרגשים במיוחד מהעליה החדה בשוק בשנה האחרונה. "גם הרמות הטכניות הגבוהות המאיימות בתיקון לא יסיטו את השוק לאורך זמן ממסלולו. לאחר התיקונים שחווינו בחודש ינואר נראה כי הרמות הטכניות הגבוהות יפסיקו לשמש כרועץ בשלב זה ורק רעשי מאקרו מספיק גדולים כגון יוון והמשך ההסתבכות באירופה מכיוונם של פורטוגל, איטליה וכו' עשויים להסיט את השווקים. מכיוון שאנו צופים כי אירופה תשקוט לפחות עד המחצית השניה של השנה, נראה כי הנתיב החיובי של השווקים פנוי למדי, אם כי הוא קצר יותר בהשוואה לשנה קודמת".

עוד כותב חברון כי "במבט אל 1920 ועד היום בארה"ב מלמד כי ברוב השנים בהם אופיין שוק המניות כדובי, השנתיים לאחר מכן אופיינו כשוריות".

ביום שישי התפרסמו נתוני שוק העבודה האמריקני לחודש פברואר. השוק האמריקני איבד בחודש החולף 36 אלף משרות, מספר נמוך בהרבה מקונצנזוס הכלכלנים לאובדן של 68 אלף משרות. בחלוקה מגזרית, מגזר התעשייה הוסיפה 1,000 משרות אך המשרות במגזר הבנייה נפלו ב-64 אלף. מגזר השירותים, הכולל בין היתר בנקים, חברות ביטוח, מסעדות וקמעונאיות, הוסיף בחודש החולף 24 אלף משרות. כמו כן, בפברואר נשכרו שירותיהם של כ-48 אלף עובדים זמניים.שיעור האבטלה גם הוא הפתיע כשנותר על 9.7% לעומת תחזיות לעלייה של 0.1% ל-9.8%. מכל מקום, מזג האוויר הקשה ששרר בפברואר בחוף המזרחי המשיך להכות בשוק העבודה וגרם למעסיקים רבים להשבית את הפעילות.

באקסלנס נותרים בעמדה כי שוק העבודה האמריקני מתאושש. התאוששות בענפי התעשייה ותמיכה ממשלתית להעסקת עובדים צפויים להיות מנועי ההתאוששות העיקריים. גם מכיוון האינפלציה אין סכנה בטווח הקרוב בארצות הברית, מעריך חברון.