"התחושה היא כיום שעדיף להיות עורך דין בת"א מאשר בניו-יורק"

כך אומר עו"ד מוריאל מטלון, השותף המנהל במשרד גורניצקי, שמתחמש ב-4 עורכי דין חדשים וב-4 שותפים

משרד עוה"ד גורניצקי מתכונן לאביב כלכלי, ומעבה את שורותיו ב-4 עורכי דין חדשים - עידו נפתלי, אסף פרוסק, אדם צ'אקיר ויואב קרמר - וב-4 שותפים צעירים, המצטרפים החודש למעגל השותפות. עם צירופם מונה המשרד 92 עורכי דין, מתוכם 32 שותפים - כשליש מעורכי הדין במשרד.

לדברי עו"ד מוריאל מטלון, השותף המנהל במשרד, "צירופם של 4 שותפים נוספים בתחומי הפעילות השונים הוא חלק מתהליך הצמיחה הטבעי של המשרד וקידום ראוי לעורכי דין מצטיינים שגדלו בשורותיו, וכן במסגרת היערכות משרד גורניצקי לגידול הצפוי בפעילות העסקית בשנת 2010".

* האם המשבר הכלכלי מאחורינו?

מטלון: "קשה להעריך באיזה שלב של המשבר אנו מצויים. דומה כי המשבר שציפינו לו לא ממש הגיע אלינו, אלא רק קצות גלי צונאמי שלו. האם הוא עוד יגיע? ימים יגידו. לפי שעה יש עומס עבודה רב ותחושה מוזרה שמה שקורה באמריקה ובאירופה כאילו פסח עלינו. למרות זאת, יש להיזהר משאננות. התחושה היא שכיום עדיף להיות עורך דין בתל-אביב מאשר בניו-יורק".

השותפים במשרד גורניצקי / צלם: עינת לברון
 השותפים במשרד גורניצקי / צלם: עינת לברון

רוח גורניצקי

* אילו אתגרים צפויים לעורכי הדין בשנה הקרובה?

"האתגרים שעימם יתמודדו עורכי הדין השנה הם לנסות להוכיח כי המשפטנים מסייעים להתפתחות הכלכלה והחברה בישראל, ולא 'תוקעים מקלות בגלגלים'. זאת, משום שבשנים האחרונות זוהי התדמית שלנו - ובמידה רבה בצדק.

באשר לשותפים החדשים, מטלון מבהיר כי על מנת להשתדרג לשותפות, נדרשים מעורכי הדין במשרד מצוינות בעשייה המשפטית, ערכים אשר תואמים את "רוח גורניצקי", שהחשובים בהם הם להיות "בן אדם" ובעל חריצות ויכולת להוביל את הלקוח בנאמנות. "שקילת ותק ויכולת לתרום מבחינה כלכלית לשותפות נשקלת, אך הן לא השיקול הבלעדי".

השותפים החדשים

- עו"ד אילת עינב-ריפשטיין - מתמחה בתחום החברות. החלה את דרכה כמתמחה צעירה בגורניצקי ב-1992, והצטרפה בהמשך כעורכת דין בצוותיהם של עורכי הדין פנחס רובין ומוריאל מטלון. ריפשטיין מרכזת ומובילה את תחום המלונאות במשרד זה כעשור.

- עו"ד מאיר לוין (35) - מתמחה בשוק ההון, הצטרף למשרד גורניצקי ב-2002, מיד לאחר שסיים את התמחותו אצל שופט בית המשפט העליון, אליעזר ריבלין. עוסק בייצוג תאגידים בפעילותם בשוק ההון וכן בליווי פעילותם המסחרית השוטפת.

- עו"ד יאיר שילוני (34) - מתמחה בדיני חברות ובשוק ההון, עובד במשרד גורניצקי משנת 2002, תחילה כמתמחה אצל עו"ד פנחס רובין ולאחר מכן כעורך דין. עוסק בתחום שוק ההון ובדיני החברות בישראל, ובמסגרת זו עוסק בין היתר בליווי גיוסים פרטיים ובהנפקות ציבוריות וכן במתן ליווי שוטף לחברות ציבוריות גדולות, בהן החברה לישראל, שיכון ובינוי, קבוצת דלק ועוד.

- עו"ד כפיר ידגר (33) - מתמחה בליטיגציה, עסקאות ובחברות. החל לעבוד כטרום-מתמחה במשרד גורניצקי ב-2002 ובהמשך כמתמחה של עו"ד רובין. עוסק בליטיגציה מסחרית ובעסקאות מיזוג ורכישה (M&A) ומלווה חברות וגופים מסחריים.