"גלובס מחקרים": התייצבות בשיעור הנכונות לרכוש דירה

10.6% מכלל המשיבים בסקר מדד אמון הצרכנים בוחנים רכישת דירה בחצי השנה הקרובה

לאחר זינוק חד שנרשם בינואר בשיעור הנכונות של ישראלים לרכוש דירה בטווח הקרוב, נתוני פברואר מציגים קיפאון - כך עולה מנתוני מדד אמון הצרכים של "גלובס מחקרים", בשיתוף קסלמן קסלמן Pwc.

10.6% מכלל המשיבים בסקר עדיין השיבו כי הם בוחנים רכישת דירה בחצי השנה הקרובה.

מגמת הסטאטוס-קוו שומרת על עצמה גם בקרב המשיבים שדיווחו חד-משמעית כי אין בכוונתם לרכוש דירה בפרק זמן זה, ואשר שיעורם עמד על 89.4%. עם זאת, מפילוח תשובות המשיבים בעלי נכונות לרכישת דירה עולה, כי מספרם של המתלבטים פחת ל-4.5% מ-6.4% מכלל המשיבים בסקר. קיטון זה הביא לגידול בקרב המתכוונים לרכוש דירה חדשה או מיד שנייה. ועדיין, בראייה היסטורית שיעור המתלבטים גבוה למדי, ונמצא ברמתו הגבוהה ביותר מאז מאי 2006.

שונות ניתן למצוא אם נתבונן בנתוני מגמה, כלומר בחישוב ממוצע נע של התשובות בשלושת הסקרים החודשיים האחרונים של מדד אמון הצרכנים. גם כאן מבוטאת מגמת התחזקות בכוונה לרכוש דירה, שכן שיעור הנכונות עלה באחוז ל-9.6%. זהו השיעור הגבוה ביותר מאז אוקטובר האחרון.

בשרון מחפשים, בצפון מסרבים

ניתוח סוציו-אקונומי של התשובות מעלה מספר ממצאים; כך למשל, הנכונות הגבוהה ביותר לרכישת דירה נמצאה בקרב תושבי השרון, והנמוכה ביותר בקרב תושבי הצפון. בנוסף, ככל שהנשאלים היו מבוגרים, פחתה אצלם הנכונות לרכוש דירה, אשר הגיעה לשיא אצל צעירים עד גיל 29. עם זאת, יש לקחת נתונים אלו בעירבון מוגבל בשל היעדר מובהקות סטטיסטית לפילוח זה.

11
 11