הכללית תשיק ביטוח תרופות עם כיסוי של עד 2 מיליון שקל

גם שאר הפרמטרים אטרקטיביים יותר מאלו של מכבי: תקופת פוליסה של 7 שנים ופרמיות זולות יותר ■ הביטוח המשלים "פלטינום" צפוי לעבור שינויים

פחות משבוע אחרי שחשפנו את ביטוח התרופות החדש שמכבי שירותי בריאות תשווק באמצעות חברת הביטוח "מגדל", אנו חושפים כעת פרטים ראשונים מתוכנית הביטוח שמגבשת בימים אלו שירותי בריאות כללית - הקופה הגדולה במדינה שמבטחת כ-53% מהציבור.

נראה כי הכללית, בראשות אלי דפס, מנצלת את העובדה שמכבי השיקה תוכנית ביטוחית לפניה כדי לעשות דבר פשוט לכאורה: לעקוף את התוכנית של מכבי בכל הפרמטרים. מכבי עשתה את אותו הדבר בשנת 2007, כשהשיקה את הביטוח המשלים המחודש שלה כמה חודשים אחרי הכללית, וכללה בו יותר תרופות בפחות כסף.

עכשיו, כאמור, תורה של הכללית: הביטוח שלה יעניק כיסוי בגובה 2 מיליון שקל לפחות, בעוד מכבי מציעה כיסוי של עד מיליון שקל "בלבד"; תקופת הביטוח שמכבי מציעה היא 5 שנים בלבד שבסופן המחיר צפוי לעלות, ואילו הכללית מציעה תקופה של 7-8 שנים לפחות ללא שינוי מחיר. בנוסף, הפרמיה החודשית בביטוח של מכבי מזנקת משמעותית במקרה שהאדם המבוגר במשפחה הוא מעל גיל 54, ובכללית הזינוק ייעשה ככל הנראה רק אחרי גיל 60. נתון זה אינו מקרי, שכן מבוטחי הכללית נחשבים מבוגרים יותר, ולכן הכללית חייבת להתחשב בהם יותר.

עוד תרופות בביטוח המשלים

גם הפרמיה החודשית בביטוח של הכללית אמורה להיות זולה יותר, וזאת על אף שהפוליסה אטרקטיבית יותר לכאורה. אם במכבי משפחה תשלם 19.5 שקל בחודש כל עוד המבוגר במשפחה הוא עד גיל 54 (מעל גיל זה התשלום מזנק ל-49 שקל), הרי שבכללית הפרמיה בדרגת הגיל הראשונה והעיקרית תעמוד על כ-15 שקל בחודש.

זה לא בהכרח אומר שבכללית תשלמו פחות, צריך לזכור שאת הביטוחים החדשים האלה, שכוללים תרופות מצילות ומאריכות חיים, ניתן לרכוש רק אם אתם מבוטחים בביטוחים המשלימים היקרים ביותר: פלטינום של הכללית וזהב של מכבי. ביטוח פלטינום נחשב יקר יותר מביטוח זהב של מכבי, בין היתר משום שהוא מציע מגוון שירותים כמו ניתוחים קוסמטיים ב-50% הנחה. לכן ייתכן שבחישוב הסופי מבוטחי הכללית לא ישלמו פחות ממבוטחי מכבי.

הכללית, בניגוד למכבי, תשפר את ביטוח הפלטינום שלה בד בבד עם השקת ביטוח התרופות. היא תכלול בו תרופות רבות שאינן מצויות בסל התרופות הממלכתי, כל עוד לא מדובר בתרופות שמוגדרות כמצילות ומאריכות חיים (אלה כאמור ייכללו בביטוח החדש). למהלך הזה יש רציונל ברור: כשהכללית השיקה בתחילת 2007 את הפלטינום, היא הגדירה אותו כביטוח וולונטרי שכל מבוטח יכול לרכוש אותו. לעומת זאת, כשמכבי חידשה את ביטוח הזהב והפכה אותו לביטוח פרימיום, היא צירפה אליו אוטומטית את כל מי שהיה בעבר מבוטח בזהב, למרות שזה היה כרוך בעליית מחירים.

המשמעות: בפלטינום יש פחות מבוטחים. כעת הכללית חייבת לצרף אליו יותר מבוטחים על מנת שאלה יוכלו לרכוש את ביטוח התרופות החדש. כדי לעשות זאת, עליה להפוך את הפלטינום לאטרקטיבי עוד יותר.

עדיין לא ידוע איזו חברת תרופות תשווק את התוכנית של הכללית, אולם חברות ספורות מתחרות בימים אלה על המתווה שגיבש גוזה פרץ, סמנכ"ל לביטוחים משלימים בכללית.