הפרקליטות: לצרף את רפיק חלבי ובר-זכאי כעדים בתיק וינרוט

בר-זכאי, לשעבר סמנכ"ל ברשות המסים, ורפיק חלבי, לשעבר מנהל החדשות בערוץ 1, מסרו עדות בעניין שכר-הטרחה ששילמו לעו"ד יעקב וינרוט כשיוצגו על-ידו, ובהמשך לחקירתם מבקשת הפרקליטות לצרפם כעדי תביעה

גידי בר-זכאי, לשעבר סמנכ"ל ברשות המסים, ורפיק חלבי, לשעבר מנהל החדשות בערוץ 1, מסרו עדות בחודש שעבר בפרשת וינרוט-ויטה, בעניין שכר-הטרחה ששילמו לעו"ד יעקב וינרוט כשיוצגו על-ידו - כך נודע ל"גלובס". בהמשך לחקירתם מבקשת התביעה בתיק לצרפם כעדי תביעה.

בתיק מואשם שוקי ויטה, לשעבר פקיד שומה גוש דן, כי הביאו לעשיית הסדרי שומה מקלים ללקוחותיו של וינרוט, ובתמורה נהנה מייצוג משפטי על-ידי וינרוט בשכר-טרחה מופחת של 20 אלף שקל.

בשימוע שנערך בתיק לוינרוט הוא טען כי שכר-הטרחה ששילם לו ויטה אינו מופחת, וכי הוא מקביל לשכר-טרחה שהוא נוהג לגבות במקרים דומים. כך, למשל, ציין וינרוט בטיעוני השימוע כי גבה מבר-זכאי שכר-טרחה של כ-20 אלף שקל בגין ייצוגו בפרשת המינויים ברשות המסים, וכי גבה סכום דומה בגין ייצוג חלבי.

בעקבות הפרסום בנושא מסר חלבי בתגובה כי שילם לוינרוט סכום גבוה יותר, ואילו בר-זכאי אמר כי הוצאותיו המשפטיות הכוללות עמדו על כ-150 אלף שקל.

עם זאת, יש לציין כי בר-זכאי יוצג בידי וינרוט בשתי פעמים נפרדות: פעם אחת במהלך החקירה ובמגעים מול נציבות שירות המדינה - ואז שילם שכר-טרחה של כ-25 אלף שקל; בהמשך יוצג בידי וינרוט בשימוע, לאחר שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום - בגין ייצוג זה שילם כ-75 אלף שקל.

בתוך כך, במהלך דיון בתיק שנערך בשבוע שעבר טענה התביעה כי במסגרת החקירה נתפסו 4 קלסרים של הסכמים מיוחדים במשרדו של סגן פקיד שומה במחוז גוש דן.

לדברי התובעת, עו"ד שרון כהנא מפרקליטות מיסוי וכלכלה, "יש הסכמים של אנשים מאוד עשירים ומכובדים. האינפורמציה שיש בהסכמים אלה היא מאוד רגישה מבחינת האינפורמציה העסקית שלהם".

על רקע זה ביקשה התביעה כי שמות עורכי ההסכמים יושחרו, וכי ההגנה תראה את החומר במשרדי התביעה, אך לא תוכל להוציאו.