יציבות בהכנסות תפוז ברבעון הרביעי ורווח של כמיליון שקל

הרווח התפעולי הסתכם ב-2009 בכ-5.3 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-10.4 מיליון שקל ב-2008

חברת תפוז דיווחה הבוקר (ב') כי סיימה את שנת 2009 עם המשך מגמת הגידול בהכנסותיה וברווחיותה. מגמה זו נמשכת בעיקר מאז הרבעון האחרון של שנת 2008, במהלכו השלימה תפוז חלק חשוב ממהלך ארגוני משמעותי, שכלל בין היתר את סגירת חברת-הבת BlogTV שהסבה לה בשנים האחרונות הפסדים והעברת הפעילות של חברת-הבת אל תפוז עצמה.

ברבעון הרביעי של שנת 2009 הסתכמו הכנסות תפוז בכ-10.3 מיליון שקל, לעומת כ-10.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2008. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2009 הסתכם בכ-923 אלף שקל, לעומת הפסד נקי של כ-11.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-1.2 מיליון שקל.

תפוז אנשים סיימה את השנה כולה עם הכנסות בסך של כ-42 מיליון שקל - גידול של כ-8% לעומת כ-38.8 מיליון שקל ב-2008. הרווח התפעולי של החברה הסתכם בשנת 2009 בכ-5.3 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-10.4 מיליון שקל ב-2008. בנטרול פעילות BlogTV הסתכם הרווח התפעולי לסך של כ-9.5 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי בסך של כ-8.9 מיליון שקל בשנת 2008.

בשורה התחתונה סיימה תפוז את שנת 2009 עם רווח נקי בסך של כ-2.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-13 מיליון שקל בשנת 2008, שכלל בין היתר הפרשה חד-פעמית בסך של כ-10.4 מיליון שקל בגין סגירת חברת-הבת BlogTV והעברת הפעילות ישירות לתפוז עצמה. בנטרול הפרשה בסך של כ-1.3 מיליון שקל בגין מחיקת ההשקעה באתר המכירות Get It, הסתכם הרווח הנקי ב-2009 בכ-3.5 מיליון שקל.

בשנת 2009 המשיכה החברה ביישום תהליך ההתייעלות והתמקדותה בליבת עסקיה בתחומי האינטרנט והתוכן הסלולרי, ובמקביל פעלה במספר מישורים על מנת להרחיב את פעילותה בתחומים אלה. כך, מכרה תפוז במהלך השנה את אחזקותיה באתר המכירות Get It ומחקה כאמור את ההשקעה בחברה, וכן השלימה בחודש פברואר 2010 את מכירת אחזקותיה (33.3%) בחברת נט פור אס, המפעילה של אתר ההיכרויות "כפיות".

במקביל הרחיבה תפוז את פעילותה בתחום האינטרנט כאשר רכשה את השליטה באתר הילדים "Myfirsthomepage" בתמורה לכ-820 אלף שקל במזומן וכ-312 אלף שקל באמצעות מתן שירותים, ובתחילת 2010 רכשה את כל מניותיה של חברת נטקראפט, העוסקת במתן פתרונות פיתוח אתרי אינטרנט וממשקי משתמש, תמורת כ-900 אלף שקל.

הכנסות החברה נובעות כיום משני תחומים עיקריים - מפעילות בתחומי האינטרנט ומתחום התוכן הסלולרי. הכנסות החברה בתחום האינטרנט הסתכמו בשנת 2009 לסך של כ-17.2 מיליון שקל - גידול של כ-30% לעומת כ-13.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות החברה מתחום התוכן הסלולרי הסתכמו בשנת 2009 בכ-23 מיליון שקל, לעומת כ-25.1 מיליון שקל בשנת 2008. החברה מציינת כי מצד אחד הושפעו התוצאות בפעילות הסלולר מעדכון תעריפים ושינויים במודל ההתחשבנות מול המפעילים הסלולריים. לצד מגמה זו, שצפויה להמשך גם ב-2010, עשויה להיות בעתיד השפעה חיובית על פעילות זו הנובעת מההתגברות הצפויה של החדירה של מכשירי טלפון מתקדמים דוגמת ה-iPhone והאנדרואיד, שהוכנסו לאחרונה על-ידי מפעילי הסלולר לשוק הישראלי ומגדילים את השימושים בתוכן הסלולרי.

הונה העצמי של תפוז נכון ליום ה-31 לדצמבר 2009 הסתכם בכ-22.7 מיליון שקל והיווה כ-68% מסך מאזן החברה. כמו כן, בקופתה של החברה מזומנים וניירות ערך סחירים בהיקף של כ-19 מיליון שקל.

דן חן, מנכ"ל תפוז, אמר היום: "תוכנית ההתייעלות שהחלה ליישם החברה בשנת 2008 וההחלטה להתמקד בליבת עסקיה בתחומי האינטרנט והתוכן הסלולרי הוכיחו את עצמן, והדו"חות המסכמים את שנת 2009, המעידים על עלייה בהכנסות החברה וברווחיה, מבטאים מגמה זו.

"בחודשים האחרונים ביצענו השקעות בפעילויות אינטרנט חדשות, ואנו בוחנים השקעות נוספות באתרים, בחברות ובמיזמים בתחום זה, מתוך כוונה לחזק ולגוון את הריץ' שלנו (מבחינת הפרסום) ואת הפתרונות שאנו מציעים למפרסמים. כמו כן, תפוז עמלה בימים אלה על יצירת פעילויות ומיזמים חדשים בתחום התוכן הסלולרי".