מועצת הכבלים והלוויין: להסיר אזכורים מסחריים בסדרה "התבורי'ס"

המועצה פתחה בהליך בירור מול ערוץ 24 בעניין התוכן השיווקי בתוכנית ■ טוענת כי בשבועות האחרונים נכללו בתוכנית אזכורים למותגים שלושת האופים ושופרסל ישיר - זאת לכאורה בניגוד להוראות רישיון הערוץ

מועצת הכבלים והלוויין פתחה בהליך בירור מול ערוץ 24 סביב טענות לתוכן שיווקי בתוכנית "התבורי'ס".

בהודעה מטעמה נכתב כי המועצה פנתה לערוץ בדרישה להסיר את האזכורים המסחריים שהופיעו בתוכנית "התבורי'ס" ולהימנע מהכללת אזכורים מסחריים האסורים על-פי דין.

על-פי המועצה, בשבועות האחרונים נכללו בתוכנית "התבורי'ס" אזכורים למותג "שלושת האופים", בין היתר על-ידי התייחסות המשתתפים בתוכנית למוצרי החברה בצורה מפורשת וצילום ברור של מוצריה, תוך זיהוי המותג לעיני המצלמה.

כמו כן נכללו בתוכנית אזכורים למותג "שופרסל ישיר", בעצם הופעתו של שליח מטעם הרשת שנשא ארגזים עם שם המותג, שהופיע גם על הסרבל בו השליח היה לבוש.

אזכורים אלה עומדים לכאורה בניגוד להוראות רישיון הערוץ וכללי התקשורת.

יו"ר המועצה, ניצן חן, מסר כי "הליך הבירור בעניין 'התבורי'ס' הוא חלק ממאמצי המועצה, הפועלת באמצעות אגף הפיקוח והבקרה כנגד המגמה המתמשכת של הכללת תוכן שיווקי כחלק אינטגרלי כביכול ממהלך התוכנית".

מערוץ 24 נמסר כי "ערוץ 24 פועלת תחת חוקי מועצת הכבלים והלוויין ומנהל את ענייניו ישירות מול המועצה ולא על גבי העיתון".