שטייניץ: "ניסיונות ברורים בתקשורת שנציל את צים"

שר האוצר בוועדת הכספים של הכנסת: הכנו תוכנית חירום למשבר כלכלי נוסף; חשש מתרחיש W ■ "גל חדש בעולם, פירושו בשורות רעות לנו. זהירות נדרשת" ■ ישראל מתכוונת להנפיק אג"ח באירו

משרד האוצר הכין תוכנית חירום למקרה של התפתחויות שליליות באירופה והתפתחות משבר גלובלי נוסף. כך אמר היום (ב') שר האוצר, יובל שטייניץ בדיון שנערך בוועדת הכספים של הכנסת.

"אם חס וחלילה יהיה W באירופה (גלישה למיתון נוסף - א.פ.), זה ישפיע גם עלינו. אנו עדיין באזור סיכון. אנו תלויים בהמשך ההתאוששות בעולם. גל חדש שם, פירושו בשורות רעות לנו. הזהירות כאן נדרשת", הסביר שטייניץ.

שר האוצר התייחס גם למשבר החוב בצים, והאשים את החברה בהפעלת לחץ תקשורתי כדי לגרור את האוצר להצלתה: "היו ניסיונות ברורים באמצעות התקשורת, מטעם חברת צים, שנתערב ונציל אותה".

מוקדם יותר שיבח יו''ר הועדה, משה גפני, את פעילותו של שר האוצר ואמר: "עמדת במשבר הנוכחי בהצלחה. הינו חרדים במה שיקרה במשבר. הציבור הישראלי לא כל כך הרגיש את המשבר ואבטלה כבר בירידה. למה אני יודע שזו הצלחה שלך ונזקף לזכותך? כי אם האבטלה הייתה גדלה יותר והמשבר היה חריף יותר - היו מאשימים אותך. היו אומרים שאתה דוקטור לפילוסופיה ואתה לא מבין כלום. ההצלחה שלך קשורה לתקציב הדו-שנתי".

בתוך כך, משרד האוצר הודיע היום כי החשב הכללי שוקי אורן ייצא מחר ל"רוד שואו" שיימשך כיומיים לצורך הנפקת אג"ח של ממשלת ישראל באירו. החתמים שנבחרו להוביל את ההנפקה הינם גולדמן זאקס, ברקליס ומורגן סטנלי. מדינת ישראל לא ביקרה בשוק האירו מאז אוקטובר 2005, אז הנפיקה סכום של 750 מיליון אירו. ההנפקה האחרונה שביצעה מדינת ישראל בשווקים הבינלאומיים הייתה הנפקה דולרית בסכום של 1.5 מיליארד דולר, במארס 2009.