בנה החורג של אלשיך שילם לרשות המסים כופר של 100 אלף שקל

עופר אלשיך, מנהל ובעל מניות בקבוצת סלע גרופ קומ, שילם את הכופר על מנת לסיים תיק חקירה בעניינו בחשד להתחמקות ממס בגובה 1.4 מיליון שקל

עופר אלשיך, בנו של יוסי אלשיך, בעלה של שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב ורדה אלשיך, שילם לרשות המסים כופר בגובה 100 אלף שקל לסיום תיק חקירה בעניינו בחשד להתחמקות ממס בגובה 1.4 מיליון שקל.

אלשיך נעצר במאי 2007 על-ידי חוקרי רשות המסים ממשרד פקיד שומה חקירות תל-אביב. אלשיך, מנהל כספים ובעל מניות בודדות בקבוצת סלע גרופ קומ העוסקת בהדרכת מחשבים, נעצר בזמנו יחד עם בעלי המניות העיקריים בחברה, דוד בסה וסגל קרופיני.

החשדות התגלו בזמנו במהלך ביקורת שערכה רשות המסים בתיק של חברת ק. סגל ייעוץ ניהול ואחזקות שבבעלותם. על-פי החשד, החברה, שהכנסותיה נובעות מהשכרת נכס, רשמה בספריה הוצאות מעסקאות מט"ח בגובה 1.4 מיליון שקל, פעולה שגרמה לחברה להיות חברה בהפסדים. בדיקה נוספת העלתה כי ההוצאה נגרמה כתוצאה ממסחר באופציות, שמלכתחילה נרשמו בחשבונה של החברה הציבורית סלע הנמצאת בשליטתם של החשודים.

על-פי החשד, סמוך לפקיעת האופציות הועברה פעילות רכישת האופציות מחשבון החברה הציבורית לחברת ק. סגל, תוך ביצוע רישום רטרואקטיבי של הפעולות הנדרשות. השבוע נפתחה בפקיד שומה חקירות תל-אביב חקירה גלויה נגד החשודים, במהלכה נלקחו מסמכים בחברה הציבורית, בק. סגל ובמשרדי רואי החשבון של החברות.

החשודים, שיוצגו בידי עוה"ד רון רוטשילד ואריק גרובר, טענו בחקירתם כי הפעולה נרשמה בחברה הציבורית בטעות, וכי מלכתחילה הפעולה היתה אמורה להירשם בחברת ק. סגל.

מהחקירה עלה כי המסחר באופציות בחברה הציבורית חרג מהאישור שניתן על-ידי הדירקטוריון (מסחר באופציות עד לסכום של כ-100 אלף דולר), וכי אחד החשודים החליט לקחת על עצמו את ההפסד.

בנובמבר האחרון סיכמו אלשיך והחשודים האחרים בפרשה על תשלום כופר לרשות המסים, כתחליף להגשת כתב אישום וניהול התיק בבית המשפט.

עופר אלשיך מסר בתגובה: "גם רשות המסים וגם פרקליטות מיסוי וכלכלה בדקו את התיק הזה במשך שנתיים וחצי, ולא מצאו שום דבר כדי להעמיד אותנו לדין, והראיה היא שלא העמידו אותי לדין. הסכמנו לכופר בכדי לא להתגלגל בבתי המשפט" .