סוני אריקסון נשארת עם ה-WTA; הסכום? נמוך ב-40%

חברת הסלולר תמשיך להעניק חסות לסבב טניס הנשים העולמי לשנתיים נוספות ■ ההסכם החדש יהיה שווה כ-9 מיליון דולר בממוצע לעונה - לעומת 14.7 מיליון דולר בהסכם הקודם

חברת הסלולר סוני אריקסון תמשיך להעניק חסות להתאחדות העולמית של טניס הנשים (WTA) לשנתיים נוספות, אבל תעשה זאת אחרי שהחליטה לקצץ ב-40% את הסכום. ההסכם בין סוני אריקסון לסבב הנשים נחתם ב-2004 ונחשב להסכם הגבוה אי פעם בספורט נשים, במסגרתו קיבל ה-WTA סכום של 88 מיליון דולר לשש שנים.

בשנה האחרונה הפעילו ב-WTA לחצים גדולים על ענקית הסלולר שתאריך את החסות, גם תמורת הפחתה משמעותית בסכום. לפי ה"ספורטס ביזנס ג'ורנל", ההפחתה תחל כבר מהעונה האחרונה של ההסכם הישן - עבור 2010 תשלם סוני אריקסון במקום 16 מיליון דולר לעונה האחרונה של החוזה הישן, סכום של 10 מיליון דולר בלבד, כאשר בשנתיים הבאות תשלם עוד 17 מיליון דולר. בסך הכל יעמוד ההסכם על 27 מיליון דולר לשלוש שנים - ממוצע של 9 מיליון דולר לעונה, לעומת 14.7 מיליון דולר בהסכם הקודם.

סוני אריקסון ויתרה על החסות השמית לטורניר סיום השנה של הסבב (המאסטרס), כך שה-WTA יוכל להחזיר חלק מהסכום על ידי מכירת הזכויות השמיות של הטורניר לגוף אחר. ב-WTA העדיפו לספוג קיזוז בסכום, העיקר לשמור על ספונסר ראשי. החשש הגדול של הארגון היה ממצב דומה שקרה לסבב הגברים (ATP), שהתנהל כשנה וחצי ללא ספונסר רשמי, אחרי העזיבה של מרצדס-בנץ בתום 2008. רק לאחרונה הצליח ה-ATP לחתום לחמש שנים וחצי עם יצרנית הבירה המקסיקנית "קורונה אקסטרה", עבור סכום המוערך ב-70 מיליון דולר.