סניף איקאה במתחם מעוין שורק בראשון-לציון נפתח היום לציבור

גלובס tv (עדכון) - זאת אחרי 5 שנות מאבקים ■ הנהלת הרשת מעריכה כי ב-2010 יעמוד היקף המבקרים בחנות בראשון-לציון על כ-2 מיליון איש, והפדיון יעמוד על כ-310 מיליון שקל

שלל בלונים כחולים-צהובים התעופפו באוויר ומחרוזת שירי להקת ‏ABBA‏ השבדית התנגנו ברקע, וכשהמחוגים הצביעו הבוקר (ג') על השעה 8.00 הגיעו בכירי המשק לפתוח רשמית את הסניף השני של איקאה בישראל - במתחם מעוין שורק בראשון-לציון.

בסניף החדש, בו עובדים 500 עובדים, הושקע סכום של כ-400 מיליון שקל. לדברי רשת איקאה, מדובר בסניף איקאה הגדול ביותר במזרח-התיכון.

נכון לשעה זו ביקרו בסניף החדש כ-3,500 מבקרים. הרשת מעריכה כי מספר המבקרים הממוצע ביום יעמוד על 7,000-8,000 - לעומת 5,000-6,000 בסניף בנתניה.

הן מתיו ברונפמן, בעל זיכיון איקאה בישראל, והן ירון הדסי, יו"ר איקאה ישראל, הודו הבוקר לראש עיריית ראשון-לציון לשעבר, מאיר ניצן, על כך שהביא את איקאה לעיר.

ראש העירייה הנוכחי, דב צור, התנגד בקדנציה של ניצן למסלול השימוש החורג בפרויקט איקאה. בטקס הפתיחה הבוקר הוא אמר כי "המגה-חנות תהווה מוקד משיכה של הציבור לראשון-לציון. אני מקווה שלמדנו לקח מהפרשה הארוכה הזו (כשהכוונה היא למסלול השימוש החורג - מ.מ). יחד עם איקאה נרים את מתחם מעוין שורק לגבהים חדשים".

כזכור, בראיון ל"גלובס" שהתפרסם ביום ראשון אמר ניצן על התסבוכת התכנונית בפרשת איקאה כי "אני חושב שמשהו נלמד במשך הזמן, ואני מקווה שלמדו את הלקח. העיכוב היה מיותר לחלוטין, הוא היה מסיבות עוינות מתוך מועצת העיר ,והמדהים הוא שמי שהתנגד פותח היום את החנות (הכוונה לראש העירייה הנוכחי דב צור - מ.מ), זה מצחיק אותי קצת, אבל בסדר".

ברונפמן בנאומו ציין כי "4 שנים של עבודה קשה, מאבקים וחזון הביאו לתוצאה שמפגינה נחישות. נכנסתי לראשונה להשקעה בישראל לפני 7 שנים. התיירות היתה אז בשפל עמוק, וערפאת עוד היה בחיים. הכלכלה בישראל דשדשה, ועל רקע זה התחלתי להשקיע במדינה. המסקנות שלי הן שישראל היא מדינה שצריך להשקיע בה, יש פה אנשים שיש להם תשוקה להצליח".

שגרירת שוודיה בישראל, אליזבט בורסין-בונייר, ציינה בטקס כי "חוויית איקאה מחזירה אותי שנים אחורה לימי ילדותי, בהם הסתובבתי בחנות כילדה. בשנים האחרונות הפכתי את ישראל לבית, ואני שמחה שכך עשתה גם איקאה. נשאלת השאלה מהו מקור ההצלחה של איקאה, שמושך אל חנויותיה מגוון שונה של מבקרים מתרבויות ומארצות שונות כל-כך אחת מן השנייה. התשובה לכך טמונה בקונספט של איקאה, המתמקד בהענקת מגוון רחב של מוצרים למגוון רחב של אנשים לחיים יומיומיים טובים יותר, וכן במודעות של איקאה לכך שלרוב האנשים יש תקציב ושטח מוגבלים. האופנות מתחלפות, אבל השילוב של מחירים נמוכים ועיצוב לעולם לא ייעלם".

המנהל האזורי באיקאה העולמית, בולדווין גארגסון, הרעיף סופרלטיבים עם ראשון-לציון, אך בנשימה אחת אף ציין כי הוא מחכה בקוצר-רוח לפתיחת החנות השלישית של איקאה בישראל.

סניף איקאה בראשון-לציון משתרע על פני 34 אלף מ"ר, עם מסלול הליכה באורך של 2 ק"מ. החנות תציע מגוום של 7,500 מוצרים בתחום הריהוט, שיהיה זהה למגוון המוצרים המוצע בחנות איקאה בנתניה.

הנהלת הרשת מעריכה כי בשנת 2010 היקף המבקרים בחנות איקאה בראשון-לציון יעמוד על כ-2 מיליון איש, והפדיון יעמוד על כ-310 מיליון שקל.

איקיאה
 איקיאה

איקיאה
 איקיאה